Ποινές φυλάκισης και δέσμευση περιουσιακών στοιχείων για φοροδιαφυγή προβλέπει το πολυνομοσχέδιο με τα προαπαιτούμενα του Οκτωβρίου που δόθηκε στη δημοσιότητα για διαβούλευση.
Ειδικότερα προβλέπεται ότι:
- πραγματοποιεί έγκλημα φοροδιαφυγής όποιος με πρόθεση αποκρύπτει εισοδήματα, στοιχεία και ειδικά όταν δεν υποβάλλει δήλωση για οποιοδήποτε είδος φορολογίας. Επιβάλλεται ποινή φυλάκισης 2 ετών για την αποφυγή πληρωμής φόρου πάνω από 100.000 ευρώ ή άνω των 50.000 ευρώ εφόσον πρόκειται για ΦΠΑ. Δεν αναστέλλεται η ποινική διαδικασία ακόμη και αν ο φορολογούμενος υποβάλει ενδικοφανή προσφυγή.
- καταργείται το ανώτατο όριο φορολογικών προστίμων 30.000 ευρώ για μη έκδοση φορολογικών στοιχείων (π.χ. αποδείξεων, τιμολογίων).
- η λήψη προληπτικών μέτρων διασφάλισης των εσόδων του δημοσίου σε βάρος όσων εντοπίζονται να έχουν φοροδιαφύγει πάνω από 150.000 ευρώ. Προβλέπεται η δέσμευση του 50% των καταθέσεων, του 50% του χρηματικού περιεχομένου θυρίδων και του 100% του μη χρηματικού περιεχομένου θυρίδων, όπως για παράδειγμα κοσμημάτων, ή άλλων πολύτιμων αντικειμένων. Τα μέτρα αυτά λαμβάνονται και σε όσους έχουν ασκήσει διοίκηση με κάθε τρόπο στην εταιρεία που εντοπίζεται να φοροδιαφεύγει ακόμη και αν έχουν αποβάλει την ιδιότητα του διαχειριστή ή υπεύθυνου της εταιρείας στο παρελθόν.
- μειώνεται από το 100% στο 50% το πρόστιμο της μη υποβολής δήλωσης παρακρατούμενων φόρων.
- Σε περίπτωση μη έκδοσης φορολογικού στοιχείου ή έκδοσης ή λήψης ανακριβούς στοιχείου για πράξη που επιβαρύνεται με ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο πενήντα τοις εκατό (50%) επί του φόρου που θα προέκυπτε από το μη εκδοθέν στοιχείο, ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα. Εξαιρείται της επιβολής κυρώσεων ο λήπτης που τελούσε σε καλή πίστη κατά την λήψη των στοιχείων.
- Σε κάθε περίπτωση όπου διαπιστώνεται, κατόπιν ελέγχου, η υποβολή ανακριβών δηλώσεων ή η μη υποβολή δηλώσεων, υποβολή δηλώσεων, με συνέπεια τη μη απόδοση ή την μειωμένη απόδοση ή την επιπλέον έκπτωση ή επιστροφή ΦΠΑ, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του φόρου που θα προέκυπτε από την μη υποβληθείσα δήλωση ή επί της διαφοράς, αντίστοιχα.
- Σε περίπτωση άσκησης οικονομικής δραστηριότητας χωρίς να έχει υποβληθεί δήλωση έναρξης εργασιών, παρά την ύπαρξη σχετικής υποχρέωσης, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του ποσού του ΦΠΑ που θα έπρεπε να είχε αποδοθεί για όλη τη διάρκεια λειτουργίας της οικονομικής δραστηριότητας.
- Σε κάθε πρόσωπο μη υπόχρεο σε υποβολή δηλώσεων ΦΠΑ που εκδίδει φορολογικά στοιχεία με ΦΠΑ, χωρίς να έχει τέτοια υποχρέωση, επιβάλλεται πρόστιμο ίσο με ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%) επί του αναγραφόμενου φόρου που δεν αποδόθηκε».
- προβλέπεται πρόστιμο από 500 έως 2.000 ευρώ για την υποβολή ελλιπούς δήλωσης τεκμηρίωσης ενδοομιλικών συναλλαγών.- δίνεται η δυνατότητα στον έφορο να μειώνει τη διάρκεια της ήδη χορηγηθείσας ρύθμισης για οφειλές προς το δημόσιο εάν ο οφειλέτης έχει τη δυνατότητα σύμφωνα με τα οικονομικά του δεδομένα να πληρώνει την οφειλή του σε λιγότερες δόσεις από τις αρχικά χορηγηθείσες, οποτεδήποτε καθ΄όλη τη διάρκεια της ρύθμισης.
Ειδικότερα, όσον αφορά στη φοροδιαφυγή το πολυνομοσχέδιο προβλέπει ότι έγκλημα φοροδιαφυγής διαπράττει όποιος με πρόθεση:
α) προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή φόρου εισοδήματος, ενιαίου φόρου ιδιοκτησίας ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) ή ειδικού φόρου ακινήτων (ΕΦΑ), αποκρύπτει από τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης φορολογητέα εισοδήματα από οποιαδήποτε πηγή ή περιουσιακά στοιχεία, ιδίως παραλείποντας να υποβάλει δήλωση ή υποβάλλοντας ανακριβή δήλωση ή καταχωρίζοντας στα λογιστικά αρχεία εικονικές (ολικά ή μερικά) δαπάνες ή επικαλούμενος στη φορολογική δήλωση τέτοιες δαπάνες, ώστε να μην εμφανίζεται φορολογητέα ύλη ή να εμφανίζεται αυτή μειωμένη,
β) προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή του φόρου προστιθέμενης αξίας, του φόρου κύκλου εργασιών, του φόρου ασφαλίστρων και των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων, τελών ή εισφορών, δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς ή συμψηφίζει ή εκπίπτει ανακριβώς αυτούς, καθώς και όποιος παραπλανά τη Φορολογική Διοίκηση με την παράσταση ψευδών γεγονότων ως αληθινών ή με την αθέμιτη παρασιώπηση ή απόκρυψη αληθινών γεγονότων και δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς ή συμψηφίζει ή εκπίπτει ανακριβώς αυτούς ή λαμβάνει επιστροφή, καθώς και όποιος διακρατεί τέτοιους φόρους, τέλη ή εισφορές,
γ) προκειμένου να αποφύγει την πληρωμή φόρου πλοίων δεν αποδίδει ή αποδίδει ανακριβώς στο Δημόσιο τον φόρο αυτό.
Επίσης, όποιος διαπράττει έγκλημα φοροδιαφυγής τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο ετών: α) αν ο φόρος που αναλογεί στα φορολογητέα εισοδήματα ή στα περιουσιακά στοιχεία που έχουν αποκρυβεί υπερβαίνει ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος ή ανά φορολογική υπόθεση τις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ ανά είδος φόρου, ή β) αν το προς απόδοση ποσό του κύριου φόρου, τέλους ή εισφοράς που δεν αποδόθηκε ή αποδόθηκε ανακριβώς ή επεστράφη ή συμψηφίστηκε ή εξέπεσε ή διακρατείται υπερβαίνει ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος ή ανά φορολογική υπόθεση: αα) τις πενήντα χιλιάδες (50.000) ευρώ, εφόσον αφορά φόρο προστιθέμενης αξίας ή ββ) τις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ ανά είδος φόρου, τέλους ή εισφοράς σε κάθε άλλη περίπτωση.
- Επιβάλλεται κάθειρξη αν το ποσό του φόρου, τέλους ή εισφοράς της προηγούμενης παραγράφου υπερβαίνει τις εκατό χιλιάδες (100.000) ευρώ εφόσον αφορά φόρο προστιθέμενης αξίας, ή τις εκατό πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ σε κάθε άλλη περίπτωση φόρου, τέλους ή εισφοράς.
- Όποιος εκδίδει πλαστά ή εικονικά φορολογικά στοιχεία, καθώς και όποιος αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία ή νοθεύει τέτοια στοιχεία, ανεξάρτητα από το αν διαφεύγει ή μη την πληρωμή φόρου, τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον τριών (3) μηνών. Ειδικά, όποιος εκδίδει ή αποδέχεται εικονικά φορολογικά στοιχεία για ανύπαρκτη συναλλαγή στο σύνολό της ή για μέρος αυτής, τιμωρείται:
α) με φυλάκιση τουλάχιστον ενός (1) έτους, εφόσον η συνολική αξία των εικονικών φορολογικών στοιχείων υπερβαίνει το ποσό των τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ και
β) με κάθειρξη, εφόσον το ως άνω ποσό υπερβαίνει τις εκατόν πενήντα χιλιάδες (150.000) ευρώ.
Θεωρείται ως πλαστό και το φορολογικό στοιχείο που έχει διατρηθεί ή σφραγιστεί με οποιονδήποτε τρόπο, χωρίς να έχει καταχωριστεί στα οικεία βιβλία της αρμόδιας φορολογικής αρχής σχετική πράξη θεώρησής του και εφόσον η μη καταχώριση τελεί σε γνώση του υπόχρεου για τη θεώρηση του φορολογικού στοιχείου. Θεωρείται επίσης ως πλαστό το φορολογικό στοιχείο και όταν το περιεχόμενο και τα λοιπά στοιχεία του πρωτότυπου ή αντίτυπου αυτού είναι διαφορετικά από αυτά που αναγράφονται στο στέλεχος του ίδιου στοιχείου.
Εικονικό είναι το φορολογικό στοιχείο που εκδίδεται για συναλλαγή ανύπαρκτη στο σύνολο της ή για μέρος αυτής ή για συναλλαγή στην οποία το ένα από τα συμβαλλόμενα μέρη που αναγράφονται στο στοιχείο είναι άγνωστο φορολογικώς πρόσωπο, με την έννοια ότι δεν έχει δηλώσει την έναρξη του επιτηδεύματός του ούτε έχει θεωρήσει στοιχεία στην Φορολογική Διοίκηση. Εικονικό είναι επίσης το στοιχείο που φέρεται ότι εκδόθηκε ή έχει ληφθεί από εικονική εταιρία, κοινοπραξία, κοινωνία ή άλλη οποιασδήποτε μορφής επιχείρηση ή νομική οντότητα ή από φυσικό πρόσωπο για το οποίο αποδεικνύεται ότι είναι παντελώς αμέτοχο με τη συγκεκριμένη συναλλαγή, οπότε στην τελευταία αυτή περίπτωση η ποινική δίωξη ασκείται κατά του πραγματικού υπευθύνου που υποκρύπτεται.
Τα φορολογικά στοιχεία στα οποία αναγράφεται αξία συναλλαγής κατώτερη της πραγματικής θεωρούνται πάντοτε για τους σκοπούς του παρόντος νόμου ως ανακριβή, ενώ τα φορολογικά στοιχεία στα οποία αναγράφεται αξία μεγαλύτερη της πραγματικής θεωρούνται ως εικονικά κατά το μέρος της μεγαλύτερης αυτής αξίας. Δεν είναι εικονικό για τον λήπτη το φορολογικό στοιχείο το οποίο αφορά πραγματική συναλλαγή, αν το πρόσωπο του εκδότη είναι διαφορετικό από αυτό που αναγράφεται στο στοιχείο.
Δεν είναι εικονικό το φορολογικό στοιχείο που εξέδωσε ή έλαβε η κοινωνία κληρονόμων ή ο κληρονόμος ή σύζυγος ή τέκνο αποβιώσαντος ή συνταξιοδοτηθέντος συζύγου ή γονέα, το οποίο φέρεται ότι εκδόθηκε ή λήφθηκε από τον αποβιώσαντα ή συνταξιοδοτηθέντα επιτηδευματία, εφόσον αφορά πραγματική συναλλαγή και πριν από κάθε είδους φορολογικό έλεγχο, έχει καταχωρηθεί στα βιβλία, τόσο του λαμβάνοντα, όσο και του εκδώσαντα το στοιχείο, η αξία αυτού έχει συμπεριληφθεί στις οικείες δηλώσεις ΦΠΑ και φορολογίας εισοδήματος και έχει γίνει η απόδοση των φόρων που προκύπτουν από το στοιχείο αυτό.
- Με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους τιμωρείται ο υπόχρεος που δεν εκδίδει ή εκδίδει ανακριβώς τα προβλεπόμενα από τις κείμενες διατάξεις στοιχεία ή παραστατικά πωλήσεων κατά την πώληση ή διακίνηση αγαθών ή την παροχή υπηρεσιών, εφόσον το συνολικό ύψος των συναλλαγών για τις οποίες δεν έχουν εκδοθεί τα οικεία στοιχεία ανέρχεται τουλάχιστον στο ποσό των δέκα χιλιάδων (10.000) ευρώ, ανά φορολογικό ή διαχειριστικό έτος]
- Για την επιμέτρηση της ποινής λαμβάνεται ιδίως υπόψη το ύψος του ποσού που αποκρύφτηκε ή δεν αποδόθηκε και η διάρκεια της απόκρυψης ή μη απόδοσης ή ανακριβούς απόδοσης ή διακράτησης. Η μεταχείριση από το δράστη ιδιαιτέρων τεχνασμάτων συνιστά επιβαρυντική περίσταση.
Αυτουργοί και συνεργοί στη φοροδιαφυγή
Στα νομικά πρόσωπα, ως αυτουργοί των εγκλημάτων του παρόντος νόμου θεωρούνται, εφόσον με οποιαδήποτε πράξη ή παράλειψη συντέλεσαν στην τέλεσή τους:
α) Στις ημεδαπές ανώνυμες εταιρίες, οι πρόεδροι των Δ.Σ, οι διευθύνοντες, εντεταλμένοι ή συμπράττοντες σύμβουλοι, οι διοικητές, οι γενικοί διευθυντές ή διευθυντές, ως και εν γένει κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση στη διοίκηση ή διαχείριση ή εκπροσώπηση αυτών. Αν ελλείπουν όλα τα παραπάνω πρόσωπα, ως αυτουργοί θεωρούνται τα μέλη των διοικητικών συμβουλίων των εταιριών αυτών, εφόσον ασκούν πράγματι προσωρινά ή διαρκώς ένα από τα καθήκοντα που αναφέρονται πιο πάνω.
β) Στις ομόρρυθμες και ετερόρρυθμες εταιρίες οι ομόρρυθμοι εταίροι και οι διαχειριστές αυτών ως και εν γένει κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση είτε από οποιαδήποτε αιτία στη διοίκηση ή διαχείριση αυτών.
γ) Στις εταιρίες περιορισμένης ευθύνης και ιδιωτικές κεφαλαιουχικές εταιρίες οι διαχειριστές αυτών ως και εν γένει κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση είτε από οποιαδήποτε αιτία στη διοίκηση ή διαχείριση αυτών και όταν αυτοί ελλείπουν ή απουσιάζουν οι εταίροι αυτών.
δ) Στους συνεταιρισμούς και ενώσεις αυτών οι πρόεδροι, οι γραμματείς, οι ταμίες, ως και εν γένει κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση είτε από οποιαδήποτε αιτία στη διοίκηση ή διαχείριση αυτών.
ε) Στις κοινοπραξίες, κοινωνίες, αστικές, συμμετοχικές ή αφανείς εταιρίες, ως αυτουργοί του εγκλήματος της φοροδιαφυγής θεωρούνται οι εκπρόσωποί τους , με βάση την ιδιωτική βούληση ή το νόμο ή δικαστική απόφαση, και αν ελλείπουν αυτοί, τα μέλη τους. Όταν στα μέλη αυτών περιλαμβάνονται και νομικά πρόσωπα ή αλλοδαπές επιχειρήσεις ή αλλοδαποί οργανισμοί, εφαρμόζονται ανάλογα και οι λοιπές διατάξεις της παρούσας παραγράφου.
στ) Στις αλλοδαπές επιχειρήσεις γενικά και στους κάθε είδους αλλοδαπούς οργανισμούς, ως αυτουργοί του εγκλήματος της φοροδιαφυγής θεωρούνται οι διευθυντές ή αντιπρόσωποι ή πράκτορες, που έχουν στην Ελλάδα.
ζ) Στα νομικά πρόσωπα εκτός των ανωτέρω αναφερομένων ή στις νομικές οντότητες κατά την έννοια της παραγράφου 3 του άρθρου 51Α του ν. 2238/1994 ή της περίπτωσης δ’ του άρθρου 2 του ν.4172/2013 Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, ως αυτουργοί θεωρούνται οι εκπρόσωποι αυτών ως και εν γένει κάθε πρόσωπο εντεταλμένο είτε άμεσα από το νόμο είτε από ιδιωτική βούληση είτε με δικαστική απόφαση στη διοίκηση ή διαχείριση ή εκπροσώπηση αυτών.
Επίσης, αυτουργοί των ανωτέρω εγκλημάτων, κατά την έννοια της προηγούμενης παραγράφου, θεωρούνται και: α) όσοι δυνάμει νόμου ή δικαστικής απόφασης ή διάταξης τελευταίας βούλησης είναι διαχειριστές αλλότριας περιουσίας β) ο επίτροπος ή κηδεμόνας ή διοικητής αλλοτρίων κατά τις διατάξεις του Αστικού Κώδικα.
Ως άμεσοι συνεργοί των ανωτέρω εγκλημάτων θεωρούνται ο προϊστάμενος του λογιστηρίου κάθε μορφής ή τύπου επιχείρησης ή όποιος με πρόθεση συμπράττει με οποιονδήποτε τρόπο γενικά στη διάπραξη των εγκλημάτων του παρόντος, ως τοιούτου νοουμένου και του υπογράφοντος τη δήλωση ως πληρεξούσιος.
Μηνυτήριες αναφορές
Εάν συντρέχει περίπτωση τέλεσης ή απόπειρας τέλεσης εγκλήματος φοροδιαφυγής υποβάλλεται αμέσως μηνυτήρια αναφορά από τον Γενικό Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ή από τα όργανα της Φορολογικής Διοίκησης ή από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας της Ελληνικής Αστυνομίας. Η ποινική δίωξη ασκείται αυτεπαγγέλτως.
Η παραγραφή των εγκλημάτων του παρόντος νόμου αρχίζει από την τελεσιδικία της απόφασης επί της προσφυγής που ασκήθηκε ή σε περίπτωση μη άσκησης προσφυγής από την οριστικοποίηση της φορολογικής εγγραφής λόγω παρόδου της προθεσμίας άσκησης προσφυγής.
Η άσκηση ενδικοφανούς προσφυγής και προσφυγής ενώπιον των Διοικητικών Δικαστηρίων δεν επηρεάζει την ποινική διαδικασία. Το ποινικό δικαστήριο δύναται πάντως, σε περίπτωση που κρίνει ότι η έκβαση εκκρεμούς διοικητικής δίκης είναι ουσιώδης για τη δική του κρίση επί της υπόθεσης, να αναστείλει με απόφασή του την ποινική δίκη μέχρι την τελεσίδικη κρίση του διοικητικού δικαστηρίου.
Newsroom ΔΟΛ
Με 11 μήνες καθυστέρηση -αλλά τελικά από 1η Νοεμβρίου- αναμένεται να ξεκινήσει η υλοποίηση των τεσσάρων προγραμμάτων για του ΕΣΠΑ 2014-2020, όπως επιβεβαιώνει ο αρμόδιος υφυπουργός για το ΕΣΠΑ, Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος μίλησε στο newsbeast.gr.
Ρεπορτάζ: Παναγιώτης Ευθυμιάδης - Γιώργος Λαμπίρης
«Υπάρχει μία διαδικασία, η οποία ακολουθείται. Γίνεται η προδημοσίευση, τίθεται σε δημόσια διαβούλευση και η κανονική πρόσκληση για τα τέσσερα προγράμματα επιχειρηματικότητας, τα οποία θα ανακοινώσουμε τις προσεχείς ημέρες για να μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν τις αιτήσεις τους, θα γίνει την 1η Νοεμβρίου». Σύμφωνα με τον κύριο Χαρίτση, «η υλοποίηση του προγράμματος έχει ξεκινήσει ήδη παρά το γεγονός ότι κάποιοι εντέχνως παρουσιάζουν ότι έχει καθυστερήσει».
Ο ίδιος τονίζει ότι από τον Αύγουστο το υπουργείο Οικονομίας είχε εκδώσει τις πρώτες προδημοσιεύσεις, τις οποίες στη συνέχεια απέσυρε «καθότι δεν θέλαμε να εμφανιστούν ως προεκλογικές υποσχέσεις του ΣΥΡΙΖΑ. Οι προδημοσιεύσεις αυτές θα επαναδημοσιευθούν εντός της εβδομάδας και το πιθανότερο είναι ότι μέσα στις επόμενες ημέρες θα παραχωρήσουμε συνέντευξη τύπου μαζί με τον υπουργό Οικονομίας, Γιώργο Σταθάκη, στην οποία θα παρουσιάσουμε τα καινούργια προγράμματα».
Όπως εξηγεί ο υφυπουργός για το ΕΣΠΑ, Αλέξης Χαρίτσης «ο σχετικός νόμος ψηφίστηκε παραμονή Χριστουγέννων του 2014, αλλά η ψήφισή του δεν συνοδεύτηκε από την ψήφιση της δευτερογενούς νομοθεσίας, η οποία απαιτείται για την εφαρμογή των προγραμμάτων. Υπήρχαν 33 διαφορετικές υπουργικές αποφάσεις -ΚΥΑ-, οι οποίες έπρεπε να ψηφιστούν για να μπορέσει να εφαρμοστεί ο νόμος. Στη συνέχεια έπρεπε να συγκληθούν οι επιτροπές παρακολούθησης, οι οποίες αναλαμβάνουν την πρώτη εξειδίκευση των νέων προγραμμάτων και στη συνέχεια εκδίδονται οι προσκλήσεις. Οι επιτροπές παρακολούθησης συγκλήθηκαν στις αρχές καλοκαιριού και είναι πλέον έτοιμες να εκδώσουν τις σχετικές προσκλήσεις».
Στο ερώτημα κατά πόσο θα επηρεάσει τη διαδικασία το κενό που εμφανίζεται στη θέση του γενικού γραμματέα ΕΣΠΑ καθώς και στη ΜΟΔ Α.Ε. (Μονάδα Οργάνωσης της Διαχείρισης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων), η οποία αναλαμβάνει την υλοποίηση των προγραμμάτων, απαντάει πως δεν θα υπάρξει καμία εμπλοκή. «Ο ορισμός του νέου γενικού γραμματέα και του νέου Δ.Σ. της ΜΟΔ θα γίνει μέσα στις επόμενες ημέρες», σημειώνει.
Η Κοινοτική Συνδρομή είναι 19,7 δις. ευρώ με δυνατότητα επαύξησης κατά 2 δισ. ευρώ. Σημειώνεται ότι αυτές τις μέρες υπάρχει συζήτηση στην Κομισιόν για να αλλάξουν οι όροι και τα έργα να μην χρειάζονται εθνική συμμετοχή.
Στον πρώτο τομέα της επιχειρηματικότητας το πρόγραμμα στοχεύει στην ιδιωτική πρωτοβουλία, ενώ ενίσχυση θα υπάρξει και από τα 13 περιφερειακά προγράμματα.
Οι τομείς που θα επιδοτηθούν είναι αυτοί της έρευνας, της καινοτομίας και τεχνολογίας πληροφορικής και επικοινωνίας, της αγροδιατροφής και της βιομηχανίας τροφίμων, της παραγωγής και εξοικονόμησης ενέργειας, της εφοδιαστικής αλυσίδας και των υλικών, της περιβαλλοντικής βιομηχανίας και της δημιουργικής βιομηχανίας (π.χ. το ελληνικό design) και του περιβάλλοντος, του τουρισμού και της υγείας.
Πιο αναλυτικά:
Το Πρόγραμμα Αγροτικής Ανάπτυξης είναι ύψους 5,2 δισ. ευρώ.
Δίνει έμφαση στη στήριξη των γεωργικών προϊόντων με συγκριτικό πλεονέκτημα και εξαγωγικό χαρακτήρα και στις επενδύσεις για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και παραγωγικότητας του αγροδιατροφικού συστήματος και των γεωργικών εκμεταλλεύσεων.
Προβλέπεται στήριξη επιχειρήσεων μεταποίησης και εμπορίας αγροτικών προϊόντων.
Αναβάθμιση πολύ μικρών και μικρών υφιστάμενων επιχειρήσεων με την ανάπτυξη των ικανοτήτων τους στις νέες αγορές.
Σκοπός του προγράμματος είναι η ενίσχυση υφιστάμενων Πολύ Μικρών, Μικρών και Μεσαίων Επιχειρήσεων, οι οποίες δραστηριοποιούνται στους οκτώ (8) στρατηγικούς τομείς προτεραιότητας του νέου ΕΣΠΑ 2014-2020: Εφοδιαστική Αλυσίδα (Logistics), Αγροδιατροφή / Βιομηχανία Τροφίμων, Πολιτιστικές και Δημιουργικές Βιομηχανίες (ΠΔΒ), Υλικά / Κατασκευές, Ενέργεια, Περιβάλλον, Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνίας ΤΠΕ και Υγεία.
Ο συνολικός προϋπολογισμός του Προγράμματος για την υποστήριξη των επιχειρήσεων ανέρχεται σε 130 εκατ. ευρώ.
Κτιριακές Εγκαταστάσεις
Μηχανολογικός Εκσυγχρονισμός Προμήθεια-μεταφορά και εγκατάσταση μηχανολογικού και λοιπού εξοπλισμού: Αγορά μηχανολογικού εξοπλισμού που εξυπηρετεί τις λειτουργίες της επιχείρησης, αγορά λοιπού εξοπλισμού (για παράδειγμα ράφια, κλάρκ, έπιπλα, φωτοτυπικά, τηλεφωνικά κέντρα), αγορά ηλεκτρονικού-μηχανογραφικού εξοπλισμού (Η/Υ, εκτυπωτές, κ.λπ.)
Δικαιώματα τεχνογνωσίας
Πιστοποίηση Διαχειριστικών Συστημάτων Επανασχεδιασμός και πιστοποίηση λειτουργιών και προϊόντων μέσω τεχνικών οργανωτικής καινοτομίας, ενέργειες αναδιάρθρωσης, επαναπροσδιορισμού προϊόντος / υπηρεσίας με την αξιολόγηση μεθοδολογιών design. Σχεδιασμός, ανάπτυξη και εφαρμογή Διαχειριστικών Συστημάτων
Δαπάνες Τεχνολογικής Αναβάθμισης
Κόστη παραμετροποίησης του λογισμικού και εκπαίδευσης προσωπικού στα συστήματα που θα προμηθευτεί η επιχείρηση 6 Προβολή - Προώθηση Διερεύνηση δυνατοτήτων επέκτασης σε νέες αγορές ή σε αγορές του εξωτερικού. Ενέργειες προβολής – προώθησης σε αγορές στόχους, δαπάνες διαφήμισης, συμμετοχής σε εκθέσεις, κλπ.
Αμοιβές συμβούλων Τεχνική και Συμβουλευτική Υποστήριξη/Καθοδήγηση επιχειρήσεων που θα συμβάλει στην βελτίωση της οργάνωσης και παραγωγικότητας των επιχειρήσεων, στην υποστήριξη καινοτομικής και τεχνολογικής επιχειρηματικότητας και θα υποστηρίζει τον προσανατολισμό προς νέες αγορές
Πρόσληψη Προσωπικού
Στόχος της δράσης είναι:
Δικαιούχοι: Δυνητικοί δικαιούχοι της δράσης είναι πτυχιούχοι τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης, άνω των 25 ετών, οι οποίοι κατά την υποβολή της αίτησης είναι:
Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός: Από 5.000 έως 25.000 ευρώ (100% ενίσχυση).
Καλυπτόμενες δραστηριότητες & δαπάνες: Οι επαγγελματικές δραστηριότητες που θα χρηματοδοτηθούν από το Πρόγραμμα ενδεικτικά είναι οι ακόλουθες: Ιατρού, οδοντιάτρου, κτηνιάτρου, φυσιοθεραπευτή, βιολόγου, ψυχολόγου, μαίας, δικηγόρου, αρχιτέκτονα, μηχανικού, τοπογράφου, χημικού, γεωπόνου, γεωλόγου, δασολόγου, ωκεανογράφου, σχεδιαστή, δημοσιογράφου, συγγραφέα, διερμηνέα, ξεναγού, μεταφραστή, καθηγητή ή δασκάλου, καλλιτέχνη γλύπτη ή ζωγράφου ή σκιτσογράφου ή χαράκτη, ηθοποιού, μουσικού, χορευτή, χορογράφου, σκηνοθέτη, σκηνογράφου, ενδυματολόγου, διακοσμητή, οικονομολόγου, αναλυτή, προγραμματιστή, ερευνητή ή συμβούλου επιχειρήσεων, λογιστή ή φοροτέχνη, αναλογιστή, κοινωνιολόγου και κοινωνικού λειτουργού κ.ά.
Ειδικότερα οι επιλέξιμες δαπάνες θα αφορούν σε:
Προϋπολογισμός δράσης: 50 εκατ. ευρώ, σε 2 κύκλους των 25 εκατ.
Εκσυγχρονισμός, ποιοτική αναβάθμιση και εμπλουτισμός των παρεχόμενων προϊόντων και υπηρεσιών των υφιστάμενων πολύ μικρών και μικρών επιχειρήσεων, του στρατηγικού τομέα προτεραιότητας του Τουρισμού, ώστε να βελτιώσουν τη θέση τους στην εσωτερική και διεθνή τουριστική αγορά.
Δικαιούχοι: Υφιστάμενες πολύ μικρές και μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται αποκλειστικά στον στρατηγικό τομέα του Τουρισμού.
Επιχορηγούμενος προϋπολογισμός: από 30.000 ευρώ έως 300.000 ευρώ.
Ποσοστό ενίσχυσης: 50% του συνολικού προϋπολογισμού της επένδυσης.
Επιλέξιμες Ενέργειες:
Ο συνολικός προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται σε 50 εκατ. ευρώ (σε 2 κύκλους 25 εκατ. ευρώ έκαστος).
πηγη: newsbeast.gr
H μεγάλη γιορτή του Ελληνικού Ντοκιμαντέρ επιστρέφει στην πόλη της Χαλκίδας. Από την Τρίτη 13 Οκτωβρίου και για έξι μέρες η καρδιά των Ελλήνων δημιουργών χτυπά δυνατά στο 9ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest.
Το 9ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest, πιστό στο ραντεβού του με τους δημιουργούς και το κοινό, μας δίνει τη δυνατότητα, για έξι ημέρες, να συμμετάσχουμε στον σχηματισμό ενός νέου αναδυόμενου ονείρου ενός καλύτερου κόσμου, μέσα από το ελεύθερο βλέμμα των δημιουργών ντοκιμαντέρ.
Η έντονη και δυναμική παρουσία του Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest όλα αυτά τα χρόνια το έχει αναδείξει σε ένα από τα μεγαλύτερα πολιτιστικά δρώμενα της χώρας και ουσιαστικό τόπο συνάντησης των δημιουργών.
Σε περιόδους κρίσης, η τέχνη αποτελεί ανάγκη, προσφέρει έμπνευση, ανάταση, διέξοδο.
Ας στοχαστούμε και να ονειρευτούμε μέσα από 81 ιστορίες ταινιών όπου ξεχώρισαν για την ιδιαιτερότητα τους. H Περιφερειακή Ενότητα Εύβοιας, σας Καλωσορίζει στο 9ο Φεστιβάλ Ελληνικού Ντοκιμαντέρ-docfest.
Αιτήσεις εντός του Οκτωβρίου θα μπορούν να υποβάλλουν οι υποψήφιοι που ενδιαφέρονται να προσληφθούν σε δημόσιες υπηρεσίες. Συγκεκριμένα, μέσα στο επόμενο διάστημα αναμένεται να καλυφθούν 1.755 θέσεις σε φορείς όπως νοσοκομεία, δήμοι, παιδικοί σταθμοί, ΕΛ.ΤΑ., μουσεία, ΔΕΔΔΗΕ, ΕΒΖ κ.λπ.
Ανάμεσα στους παραπάνω διαγωνισμούς ξεχωρίζει αυτός του ΑΣΕΠ για 912 μόνιμες θέσεις διοικητικών, νοσηλευτών και παραϊατρικού προσωπικού στα νοσοκομεία και κέντρα υγείας όπως και αυτός για 49 δόκιμους λιμενοφύλακες στο Λιμενικό.
Η επιλογή των υποψηφίων θα γίνει σύμφωνα με τα εξής κριτήρια: χρόνος ανεργίας, πολυτεκνία ή τέκνο πολύτεκνης οικογένειας, τριτεκνία ή τέκνο μονογονεϊκής οικογένειας, βαθμός βασικού τίτλου σπουδών και εμπειρία.
ΠΙΝΑΚΑΣ ΘΕΣΕΩΝ
Νοσοκομεία (μόνιμοι) 912
Λιμενικό (μόνιμοι) 49
ΔΕΔΔΗΕ 3
Δήμοι 335
ΕΒΖ 140
ΕΛΤΑ 217
Οργ. Λιμένος Θεσ/νίκης 33
Μουσεία 66
Σύμφωνα με το Εθνος, στα γραφεία του ΑΣΕΠ βρίσκονται ήδη τρεις μεγάλες προκηρύξεις μόνιμου και εποχικού προσωπικού σε νευραλγικούς τομείς της οικονομίας και της κοινωνίας, οι οποίες αναμένεται να ενεργοποιηθούν αμέσως μετά τις εκλογές. Οι διαγωνισμοί αυτοί αφορούν 2.430 θέσεις μόνιμου προσωπικού διαφόρων ειδικοτήτων στο υπουργείο Υγείας, 367συμβάσεις οκτάμηνης διάρκειας στο υπουργείο Πολιτισμού και 579 εποχικές θέσεις σε διευθύνσεις της ΔΕΗ. 2.430 θέσεις στην Υγεία Στην αναμονή βρίσκονται οι προκηρύξεις πλήρωσης 2.430 κενών οργανικών θέσεων, διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων σε φορείς του υπουργείου Υγείας.
Ηδη έχει υπογραφεί η σχετική Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου (ΠΥΣ) με την οποία εγκρίνεται η εκκίνηση των διαδικασιών πρόσληψης 1.100 νοσηλευτών και παραϊατρικού προσωπικού, 600 ειδικευμένων ιατρών κλάδου ΕΣΥ, 550 μονίμων διαφόρων κλάδων και ειδικοτήτων, 100 π.ληρωμάτων ασθενοφόρου για το ΕΚΑΒ και 80 υπαλλήλων για τους οργανισμούς αντιμετώπισης των εξαρτήσεων (Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής - ΨΝΑ, Θεσσαλονίκης, ΟΚΑΝΑ, ΚΕΘΕΑ). Μάλιστα η πρώτη προκήρυξη των 1.100 θέσεων είναι πιο «ώριμη» για να εκδοθεί μετά τις εκλογές, καθώς έχει αποσπάσει την έγκριση του ΑΣΕΠ και έχουν οριστεί οι θέσεις για τα άτομα που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες (σύμφωνα με τον Ν2643/1998). Οι ειδικότητες που θα συγκεντρώσουν την πλειονότητα των θέσεων είναι οι ΠΕ, ΤΕ, ΔΕ Νοσηλευτικής, ΠΕ Φαρμακοποιών, ΤΕ Μαιών-Μαιευτών, ΥΕ Μεταφορέων Ασθενών, ΥΕ Βοηθών Θαλάμου και ΥΕ Βοηθητικού Υγειονομικού Προσωπικού. Στα νοσοκομεία που θα ενισχυθούν με το νέο προσωπικό ανήκουν τα ακόλουθα: ΓΝΑ Ευαγγελισμός, Οφθαλμιατρείο Αθηνών, Πολυκλινική, Γενικό Ογκολογικό Νοσοκομείο Κηφισιάς «Αγιοι Ανάργυροι», ΓΝ Παίδων Αθηνών «Αγία Σοφία», ΓΝΑ ΚΑΤ, Γενικό Αντικαρκινικό «Αγιος Σάββας», ΓΝΑ Γ. Γεννηματάς, ΓΝΑ Νοσημάτων Θώρακος «Σωτηρία», Ερυθρός Σταυρός, ΓΝΑ Ιπποκράτειο και άλλα νοσηλευτικά ιδρύματα της περιφέρειας. 367 στον Πολιτισμό Νέες προσλήψεις οκτάμηνης διάρκειας σε διάφορες ειδικότητες σχεδιάζει το υπουργείο Πολιτισμού, για την άμεση στελέχωση Εφορειών Αρχαιοτήτων ανά την επικράτεια. Συγκεκριμένα έχουν εγκριθεί και αναμένεται να προκηρυχθούν, μετά τις εκλογές, 367 προσλήψεις εποχικού χαρακτήρα, μέσω προγραμματικών συμβάσεων και μνημονίων (έργα τρίτων), σε υπηρεσίες της Γενικής Διεύθυνσης Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς του υπουργείου και, ειδικότερα, στις Εφορείες Αρχαιοτήτων της Αττικής - Πειραιά και Νήσων, στην Κορινθία, την Αργολίδα, τη Λακωνία, τη Μεσσηνία, την Αρχαία Ολυμπία, στους Δελφούς, στη Φλώρινα, την Κοζάνη, την Κρήτη κ.λπ.
Οι θέσεις θα αρχίσουν να προκηρύσσονται σταδιακά από το τέλος του μήνα και αφορούν τις ειδικότητες των Αρχαιολόγων, των Αρχιτεκτόνων Μηχανικών, των Πολιτικών Μηχανικών, των Συντηρητών Αρχαιοτήτων και Εργων Τέχνης, των Τεχνικών Συντήρησης, των Μαρμαροτεχνιτών, των Εργατοτεχνιτών και των Ειδικευμένων Εργατών. 579 στη ΔΕΗ Στο πλαίσιο του ετήσιου προγραμματισμού των προσλήψεών της, η ΔΕΗ είχε σκοπό να προκηρύξει 579 θέσεις με συμβάσεις ορισμένου χρόνου για την κάλυψη σοβαρών αναγκών της σε λιγνιτωρυχεία και σταθμούς παραγωγής ανά την επικράτεια.
Οι σχετικές προκηρύξεις θα εκδίδονταν τον περασμένο Αύγουστο, ώστε το νέο προσωπικό να έπιανε δουλειά από Σεπτέμβριο, όμως η προεκλογική περίοδος «πάγωσε» τους διαγωνισμούς και ακύρωσε το χρονοδιάγραμμα των προσλήψεων. Η ΔΕΗ έχει ζητήσει εξαίρεση από το Συμβούλιο της Επικρατείας, όμως αν δεν πάρει το «πράσινο φως» θα βγάλει τις προκηρύξεις στο τέλος του μήνα. Το σύνολο των θέσεων αφορά 558 άτομα για τα λιγνιτικά κέντρα της Γενικής Διεύθυνσης Ορυχείων, 17 άτομα για τους αυτόνομους σταθμούς παραγωγής των νησιών και τέσσερις διοικητικούς υπαλλήλους για τη διεύθυνση ασφάλειας στην εργασία (Διεύθυνση Ανθρωπίνων Πόρων).
Τέλος του μηναμ αναμένεται και η προκήρυξη 247 θέσεων εποχικού προσωπικού σε 16 δήμους και Νομικά τους Πρόσωπα, τα οποία έχουν ήδη αποσπάσει την έγκριση του ΑΣΕΠ και στόχευαν στον καθορισμό των προθεσμιών για αιτήσεις. Περιλαμβάνονται οι Δήμοι Μακρακώμης, Παιονίας, Ιστιαίας-Αιδηψού, Εμμανουήλ Παππά, Σουλίου, Στυλίδας, Κορινθίων, Πηνειού και Σκύδρας. Παράλληλα, αιτήματα στο ΣτΕ για την εξαίρεσή τους από την αναστολή έχουν ήδη υποβληθεί από το Δημοτικό Βρεφοκομείο Αθηνών (113 θέσεις),τον Οργανισμό Κοινωνικής Πρόνοιας και Αλληλεγγύης Ναυπλιέων (έντεκα) και τα ΝΠΔΔ Βύρωνα «Κέντρο Μελέτης Χορού Ι&Ρ Ντάνκαν» (18) και τον Οργανισμό Αθλησης και Πολιτισμού Κορυδαλλού (51 θέσεις), οι οποίοι επείγονται να καλύψουν ανάγκες τους κατά την έναρξη του σχολικού έτους 2015-2016.
Αναρτήθηκε σήμερα από τον ΟΑΕΔ ο Προσωρινός Πίνακας του Προγράμματος Κοινωφελούς Χαρακτήρα 2015 για 19.101 θέσεις πλήρους απασχόλησης διάρκειας 5 μηνών.
Επίσης αναρτήθηκε και ο Πίνακας Αποκλειομένων στο πλαίσιο αυτού του Προγράμματος.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του Οργανισμού, η κατάρτιση των Πινάκων πραγματοποιήθηκε με αυτοματοποιημένο, διαφανή και αντικειμενικό τρόπο, μέσω του Ολοκληρωμένου Πληροφοριακού Συστήματος (ΟΠΣ) του ΟΑΕΔ, με βάση τα προβλεπόμενα κριτήρια της εγκεκριμένης από το ΑΣΕΠ Δημόσιας Πρόσκλησης.
Οι ενστάσεις κατά των αποτελεσμάτων μπορούν να υποβληθούν εντός τριών (3) εργάσιμων ημερών από την επομένη της έκδοσης των προσωρινών αποτελεσμάτων, δηλαδή από την Τετάρτη 7 Οκτωβρίου και 8:00 το πρωί έως και την Παρασκευή 9 Οκτωβρίου στις 12:00 το μεσημέρι, αποκλειστικά με ηλεκτρονικό τρόπο από τους πιστοποιημένους χρήστες της διαδικτυακής πύλης του Οργανισμού, με τη χρήση των κωδικών πρόσβασης.
Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ
Έρευνα του Συνδέσμου Εταιριών Εμπορίας Πετρελαιοειδών Ελλάδας (ΣΕΕΠΕ) περιγράφει τους δρόμους της παράνομης διακίνησης των καυσίμων αλλά και τις εκκρεμότητες της πολιτείας για την εφαρμογή των μέτρων που ψηφίστηκαν.
Οι κυριότερες εκκρεμότητες είναι:
• Παραμένει “τυφλό” στη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων το κεντρικό σύστημα των απευθείας ελέγχων των συστημάτων εισροών εκροών, αφού αν και το 94% των πρατηρίων συνδέθηκε και μεταδίδει στοιχεία από τις δεξαμενές του, η ΓΓΠΣ να έχει τη δυνατότητα των on line ελέγχων.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής υπουργικής απόφασης για την εφαρμογή των συστημάτων εισροών – εκροών στις αποθήκες των μεγάλων καταναλωτών, των ιδιωτικών και εργοταξιακών πρατηρίων του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, στους σταθμούς ανεφοδιασμού σκαφών (μαρίνες), στους αποθηκευτικούς χώρους παραγωγών ή διακινητών χημικών προϊόντων, εταιριών με χώρους στάθμευσης οχημάτων, στις ελεύθερες αποθήκες των εταιριών εμπορίας πετρελαιοειδών.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για την τοποθέτηση των GPS σε βυτιοφόρα και πλωτά μέσα.
• Εκκρεμεί η έκδοση κοινής απόφασης για λεπτομέρειες λειτουργίας του συστήματος εισροών εκροών στις φορολογικές αποθήκες.
• Αναποτελεσματικοί έλεγχοι από τα ΚΕΔΑΚ του υπουργείου Ενέργειας. Άκρως αποκαλυπτική είναι όμως και η έρευνα του ΣΕΕΠΕ για τους τρόπους λαθρεμπορίας των υγρών καυσίμων.
Οι κύριοι τρόποι λαθρεμπορίου, σύμφωνα με τον ΣΕΕΠΕ, είναι οι παρακάτω:
Πετρέλαιο θέρμανσης
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί κυρίως από Εταιρίες Εμπορίας, Πρατήρια Υγρών Καυσίμων, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης ή/και Μεταφορείς σε πρατήρια ή σε άλλους καταναλωτές (αγρότες, εργοτάξια, βιοτεχνίες, μεταφορικές εταιρίες, κλπ.), όπου και πωλείται ως Πετρέλαιο Κίνησης. Τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι η διαφορά Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης (ΕΦΚ) μεταξύ Πετρελαίου Θέρμανσης και Κίνησης και ο αναλογών σε αυτήν ΦΠΑ.
Πετρέλαιο Ναυτιλίας
Είναι δυνατόν να διοχετευτεί παράνομα στην αγορά (Πρατήρια, Πωλητές Πετρελαίου Θέρμανσης, Μεταφορικές Εταιρίες, κλπ) από Εταιρίες Εμπορίας ή τους Μεταφορείς βυτιοφόρων ή πλωτών μέσων (σλέπια) και να πωλείται ως πετρέλαιο κίνησης. Δεδομένου ότι τα ναυτιλιακά καύσιμα δεν υπόκεινται σε ΕΦΚ ή ΦΠΑ, τα διαφεύγοντα έσοδα του Δημοσίου είναι το σύνολο ΕΦΚ και ΦΠΑ.
Εικονικές εξαγωγέ πετρελαίου κίνησης και βενζίνης
Σε αυτή την περίπτωση, η δυνατότητα για λαθρεμπόριο αφορά καύσιμα, που ενώ δηλώνονται ως εξαγωγές, καταλήγουν σε πρατήρια εντός της Χώρας. Τα διαφεύγοντα έσοδα είναι τα ίδια με την ανωτέρω περίπτωση.
Αλλες πιθανές εστίες
• Διαλύτες (τολουόλιο κλπ), μεθανόλη, κ.α. που νοθεύουν βενζίνες ή και πετρέλαιο. Οι διαλύτες αυτοί δεν επιβαρύνονται με τον Ειδικό Φόρο που επιβαρύνονται π.χ. οι βενζίνες, δηλαδή 670€ ανά κυβικό, άρα κάθε κυβικό που αντικαθιστούν, σημαίνει αντίστοιχη απώλεια εσόδων για το Κράτος. Εδώ δεν είναι δυνατόν να υπολογισθούν ζημιές που προκαλούν στα οχήματα λόγω ακαταλληλότητας χρήσης.
• Βιοντήζελ που εισάγεται σαν σπορέλαιο ή παράγεται σε εγχώριες μονάδες και νοθεύει πετρέλαιο κίνησης.
• Πετρέλαιο που περιέχεται στα απόβλητα πλοίων (slops), από κλοπή των καυσίμων του πλοίου και διοχετεύονται εν τέλει σε πρατήρια.
• Λαθρεμπόριο υγραερίου, μέσω πώλησης βιομηχανικού /θέρμανσης ως autogas.
Πηγή: ethnos.gr
Την επανεξέταση του τρόπου επιβολής προστίμου 10.500 € για κάθε ανασφάλιστο εργαζόμενο στις επιχειρήσεις, ζητά το Επιμελητήριο Ευβοίας, με τρόπο ώστε το εν λόγω πρόστιμο να συμβάλλει στην καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας, επιτρέποντας ωστόσο την μελλοντική λειτουργία της επιχείρησης.
Σε αυτό πάντα το πλαίσιο, ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου κ. Λιονάκης Ιωάννης με επιστολή του στο Υπουργείο Εργασίας και στους συναρμόδιους Φορείς, επισημαίνει ότι δεδομένου της δυσμενούς οικονομικής κατάστασης που βιώνουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις, αυτές βέβαια που κατάφεραν έως τώρα να επιβιώσουν, δεδομένου του άνισου και άδικου αγώνα που δίνουν καθημερινά και ιδιαίτερα μετά από την επιβολή των capitalcontrols, θα πρέπει άμεσα να εξεταστεί σε πιό ρεαλιστική βάση μια ορθότερη εφαρμογή του εν λόγω μέτρου. Να εξεταστεί η εφαρμογή του συνδυαστικά και κατά περίπτωση, ανάλογα με το μέγεθος ή το τζίρο της επιχείρησης, προκειμένου η επιχείρηση ναι μεν να συνετιστεί αλλά και να μην οδηγηθεί εξ αιτίας οριζοντίων εξοντωτικών προστίμων σε διακοπή της λειτουργίας της.
Ο κ. Λιονάκης υπογραμμίζει ότι η ανασφάλιστη εργασία πρέπει οπωσδήποτε να παταχτεί και τα πρόστιμα να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της, διευκρινίζει ωστόσο, ότι σε μια εποχή που ο επιχειρηματίας αγωνίζεται να καλύψει τις ασφαλιστικές, φορολογικές και τόσες άλλες υποχρεώσεις του, σε μια εποχή που η επιχειρηματικότητα επιβιώνει οριακά και δεν αντέχει άλλα βάρη, η εφαρμογή ενός πιο ΄΄ προσανατολισμένου κατά περίπτωση ΄΄ μέτρου επιβολής προστίμων είναι αναγκαία για την στήριξη της ιδιωτικής πρωτοβουλίας, ως κυρίαρχου παράγοντα παραγωγής ανάπτυξης και δημιουργίας θέσεων εργασίας.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας σε συνεργασία με τον Εκπαιδευτικό Όμιλο ``ΞΥΝΗ΄΄ προσφέρει τη δυνατότητα 7 υποτροφιών για φοίτηση, που θα χορηγηθούν με κοινωνικά κριτήρια.
Πιο συγκεκριμένα, στην Περιφέρεια παρέχεται :
¾ Μία ( 1 ) πλήρης – διετής – υποτροφία στο Ι. ΙΕΚ ΞΥΝΗ, σε όποιον από τους 19 Τομείς Σπουδών επιλέξουν οι δικαιούχοι.
¾ Μία ( 1 ) πλήρης – τριετής – υποτροφία στο MEDITERRANEANCOLLEGE, σε πρόγραμμα επιλογής των δικαιούχων.
¾ Πέντε ( 5 ) πλήρεις – ετήσιες – υποτροφίες στο ΚΕΑΣ ΞΥΝΗ ( Κέντρο Διά Βίου Μάθησης 1 ), επίσης σε πρόγραμμα που θα επιλέξουν οι δικαιούχοι. (απευθύνεται και σε αποφοίτους Γυμνασίου)
Η έντυπη αίτηση και πληροφορίες για τα σχετικά δικαιολογητικά των υποψηφίων χορηγούνται από τα τμήματα Δια Βίου Μάθησης, Παιδείας και Απασχόλησης των Δ/σεων Ανάπτυξης των Περιφερειακών Ενοτήτων και συγκεκριμένα:
και υπάρχουν επίσης αναρτημένα στην επίσημη ιστοσελίδα της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας www.pste.gov.gr
Αιτήσεις γίνονται δεκτές έως και τις 13/10/2015 στις ανωτέρω Διευθύνσεις Ανάπτυξης
Οι φάκελοι των υποψηφίων μετά το πέρας της ανωτέρω ημερομηνίας θα αποσταλούν από τις Δ/νσεις Ανάπτυξης των Π.Ε. στη Δ/νση Δια Βίου Μάθησης, Απασχόλησης, Εμπορίου και Τουρισμού Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας , Αρκαδίου 8, 34100-Λαμία, τηλ.:22313-53511,22313-53513,22313-53516, προκειμένου να γίνει μοριοδότηση από επιτροπή που θα συσταθεί.
Υποβάλλεται πρωτότυπη, συμπληρωμένη και υπογεγραμμένη αίτηση μαζί με τα ακόλουθα δ ι κ α ι ο λ ο γ η τ ι κ ά :
Με την ολοκλήρωση της διαδικασίας θα συνταχθεί κατάλογος αυτών που πληρούν τις προϋποθέσεις, καθώς και των επιλαχόντων και θα ενημερωθούν οι ενδιαφερόμενοι.
Τα προσωπικά δεδομένα των αιτούντων προορίζονται για χρήση μόνο από την Επιτροπή επιλογής των δικαιούχων, δεν θα υποστούν περαιτέρω επεξεργασία και θα τηρηθεί αυστηρά το απόρρητο. Σε περίπτωση απόρριψης της αίτησης ο φάκελος των δικαιολογητικών θα είναι στη διάθεση των αιτούντων.
ΠΡΟΣΟΧΗ : Η μη προσκόμιση των απαιτούμενων δικαιολογητικών αποτελεί λόγο αποκλεισμού από το πρόγραμμα.
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τους Τομείς Σπουδών :
¾ ΙΕΚ ΞΥΝΗ – ΚΕΑΣ ΞΥΝΗ Αθήνας: Πατησίων 31, τηλέφωνο 210 5279500.
¾ ΙΕΚ ΞΥΝΗ – ΚΕΑΣ ΞΥΝΗ Πειραιά: Φίλωνος 39, τηλέφωνο 210 4120714.
¾ ΙΕΚ ΞΥΝΗ – ΚΕΑΣ ΞΥΝΗ Γλυφάδας: Λ. Βουλιαγμένης 57, τηλ. 210 9640117.
¾ ΙΕΚ ΞΥΝΗ – ΚΕΑΣ ΞΥΝΗ Θεσσαλονίκης: Βαλαωρίτου 9, τηλ. 2310 552406.
¾ MediterraneanCollege Αθήνας: Πατησίων 107 & Πελλήνης 8, 210 8899600.
¾ Μediterranean College Θεσσαλονίκης: Εγνατίας 2-4, 2310 287779.
¾ www.iek-xini.edu.gr, www.medcollege.edu.gr, www.keasxini.edu.gr
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας έχοντας ως βασικό της μέλημα την υποστήριξη ενεργειών προβολής και προώθησης των αγροτικών προϊόντων των παραγωγών μας, σχεδιάζει την παρουσία της μαζί με τους παραγωγούς της σε επιλεγμένες κλαδικές εκθέσεις στο άμεσο μέλλον.
Η πρώτη δράση προς την κατεύθυνση αυτή θα είναι η συμμετοχή της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας στις τρείς κλαδικές εκθέσεις , “MEAT DAYS 2015” (για το κρέας και τα προϊόντα του), “DAIRY EXPO 2015” (για τη γαλακτοκομία και τυροκομία) και “FROZEN FOOD 2015” (για κατεψυγμένα τρόφιμα) οι οποίες θα πραγματοποιηθούν συγχρόνως στις 7-9 Νοεμβρίου 2015, στο εκθεσιακό κέντρο METROPOLITAN EXPO, στην Αθήνα στο διεθνές αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας θα καλύψει πλήρως το κόστος μίσθωσης και κατασκευής ενιαίου περίπτερου, μέσα στο οποίο θα έχουν την δυνατότητα οι ενδιαφερόμενοι παραγωγοί και μεταποιητές κρέατος, γαλακτοκομικών προϊόντων και κατεψυγμένων τροφίμων να διαφημίσουν τα προϊόντα τους.
Η συμμετοχή των ενδιαφερόμενων παραγωγών και επιχειρήσεων στο περίπτερο της Περιφέρειας προϋποθέτει την παρουσία εκπροσώπου καθ’ όλη τη διάρκεια της έκθεσης, ενώ σημαντική θα είναι για την καλύτερη εικόνα της προσπάθειάς μας η ύπαρξη διαφημιστικού υλικού εκ μέρους των συμμετεχόντων.
Παρακαλούμε όσους και όσες επιθυμούν να τιμήσουν με την παρουσία και συμμετοχή τους το περίπτερο της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας, να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους το συντομότερο, και όχι αργότερα από τις 16 Οκτωβρίου 2015, επικοινωνώντας με τα στελέχη της Διεύθυνσης στα τηλέφωνα 22313 51275 ή 22213 52494 είτε αποστέλλοντας αίτημα συμμετοχής με τα στοιχεία σας, στο fax 22310 35941 ή στο emailΑυτή η διεύθυνση Email προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.
Περισσότερα στοιχεία για τις εκθέσεις μπορείτε να αναζητήσετε στις παρακάτω ηλεκτρονικές διευθύνσεις www.meatdays.gr, www.dairyexpo.gr, www.frozenfoodexpo.gr
Είμαστε στην διάθεσή σας για διευκρινήσεις και επιπλέον πληροφορίες.
ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ