bannernew5

Τελευταία Νέα

Με το χρηματικό ποσό των 63.136.500 ευρώ θα επιχορηγηθούν από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στις 31 Ιουλίου, τα νοσοκομεία του ΕΣΥ για την εξόφληση των δεδουλευμένων του προσωπικού όσον αφορά το δεύτερο τρίμηνο του τρέχοντος έτους.

Πιο συγκεκριμένα, στους λογαριασμούς IBAN των νοσηλευτικών ιδρυμάτων θα καταβληθούν 49.012.000 ευρώ για τις εφημερίες των γιατρών και 14.124.500 για τις υπερωρίες του λοιπού προσωπικού.

Παράλληλα, επιχορηγούνται με 684.300 τα Πανεπιστημιακά Νοσοκομεία, με 7.500.000 τα Κέντρα Υγείας και με 2.550.000 το ΕΚΑΒ για την αποπληρωμή εφημεριών και υπερωριών του δευτέρου τριμήνου του 2015.

Το υπουργείο Υγείας σε συνεργασία με τις Υγειονομικές Περιφέρειες (Υ.ΠΕ) παρακολουθεί συστηματικά τη διαδικασία αναμόρφωσης των προϋπολογισμών των νοσοκομείων και την έκδοση των απαραίτητων χρηματικών ενταλμάτων έτσι ώστε μέχρι την 13η Αυγούστου να έχουν καταβληθεί στους λογαριασμούς των δικαιούχων οι δεδουλευμένες εφημερίες και υπερωρίες.

Μαίρη Μπιμπή

health.in.gr

Μαχητικό, αισιόδοξο, αποφασιστικό, ηχηρό μήνυμα έστειλε το χθεσινό συλλαλητήριο στο ΑΛΙΒΕΡΙ των σωματείων του ΠΑΜΕ στέλνοντας σαφές μήνυμα σε κάθε εργαζόμενο που εκβιάζεται και τρομοκρατείται, για να δεχθεί την απληρωσιά, τη διαθεσιμότητα, τη μείωση του μισθού του, σε κάθε άνεργο που δε βλέπει να περισσεύει για αυτόν ούτε ψίχουλο από τα «πακέτα» χρηματοδότησης των μονοπωλιακών ομίλων, σε κάθε συνταξιούχο που η σύνταξή του μετατρέπεται σε φιλοδώρημα, για οργάνωση και αγώνα που να πει «όχι» στο τρίτο μνημόνιο και τα σκληρά του μέτρα, να γυρίσουν οι εργαζομενοι την πλάτη στα αντιλαϊκά μέτρα και αφεντικά, να διεκδικήσουν άμεσα μέτρα ανακούφισης και ανάκτηση των απωλειών του, να παλέψουν με αιχμή αιτήματα διαμορφωμένα με βάση τις ανάγκες τους.

ΕΡΓΑΤΙΚΑ ΣΩΜΑΤΕΙΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ ΑΛΙΒΕΡΙΟΥ

Παρατείνονται ως και την 31 Ιουλίου 2015 οι προθεσμίες καταβολής βεβαιωμένων οφειλών των φορολογούμενων λόγω της τραπεζικής αργίας, όπως ανακοίνωσε η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων.

Όπως διευκρινίζεται σε σχετική ανακοίνωση κατά το διάστημα μέχρι την 31 Ιουλίου δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση με τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των κάθε είδους φορολογικών οφειλών, των οποίων οι προθεσμίες καταβολής έληξαν σε ημέρα τραπεζικής αργίας. Η ρύθμιση καταλαμβάνει και τις προθεσμίες καταβολής των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων.

Έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.

Imerisia.gr

Ο υπουργός Επικρατείας Παναγιώτης Νικολούδης στέλνει στον εισαγγελέα όλο τον φάκελο με τις παράνομες επιχορηγήσεις δανείων που δόθηκαν από την Αγροτική Τράπεζα σε δημόσια πρόσωπα και φορείς από το 2000 μέχρι το 2012 - Στη σκληρή ανακοίνωση του υπουργού γίνεται λόγος για 1.300 αγύριστα δάνεια και ζημιά κατά του ελληνικού δημοσίου πάνω από 5 δισεκατομμύρια ευρώ!

Η υπόθεση με τα δάνεια που χορηγούσε η Αγροτική Τράπεζα της Ελλάδας αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα σκάνδαλα της δεκαετίας του 2000, κάτι το οποίο είχε καταγγείλει ο σημερινός πρωθυπουργός ήδη από την περίοδο που ήταν αρχηγός της αξξιωματικής αντιπολίτευσης. 

Στοιχεία «φωτιά», περιλαμβάνει το πόρισμα που διαβιβάστηκε από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Ενέργειες στην Εισαγγελία της Αθήνας και αφορά στις παράνομες χορηγήσεις δανείων από την Αγροτική Τράπεζα σε διάφορα πρόσωπα και φορείς κατά το χρονικό διάστημα από το 2000 μέχρι το 2012.

Όπως ανέφερε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ καλά πληροφορημένη πηγή, τα αμαρτωλά δάνεια της ΑΤΕ κατευθύνθηκαν και σε ιδιοκτήτες ΜΜΕ, οι οποίοι ωστόσο δεν περιλαμβάνονται στο πόρισμα καθώς γι΄ αυτούς έχουν ήδη επιληφθεί οι δικαστικές αρχές και συγκεκριμένα ο οικονομικός εισαγγελέας.

Η διαβίβαση του πορίσματος από την Αρχή για το ξέπλυμα βρώμικου χρήματος, προκάλεσε την έκδοση σκληρής ανακοίνωσης από το Γραφείο του υπουργού Επικρατείας Παναγιώτη Νικολούδη, στην οποία τονίζεται ότι «με το πόρισμα αυτό και τη σχετική Έκθεση Ελέγχου της Τράπεζας της Ελλάδος τεκμηριώνεται η ποινικά αξιόλογη συμπεριφορά όσων διοίκησαν την ΑΤΕ και όσων παρανόμως έλαβαν δάνεια τα οποία ουδέποτε επέστρεψαν. Για κάποιους από αυτούς ζητήθηκε η δέσμευση περιουσιακών στοιχείων».

«Χωρίς καμία αμφιβολία η περίπτωση της ΑΤΕ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, αφού η εν τέλει ζημία του Δημοσίου από την εγκληματική αυτή δραστηριότητα φτάνει τα 5 δισεκατομμύρια ευρώ»αναφέρει η σχετική ανακοίνωση και επισημαίνει ότι το συγκεκριμένο πόρισμα αφορά δείγμα μόνο του συνολικού αριθμού των παρανόμως χορηγηθέντων και ουδέποτε επιστραφέντων δανείων.

Ο Παναγιώτης Νικολούδης κάνει λόγο για μείζον οικονομικό και πολιτικό σκάνδαλο που βαρύνει όλους όσους κυβέρνησαν τη χώρα κατά το διάστημα αυτό από το 2000 μέχρι το 2012, δηλαδή το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ!

«Εμείς ανοίξαμε τον δρόμο και τώρα είναι η σειρά της τακτικής Δικαιοσύνης να προχωρήσει στον δρόμο αυτό και να διεκπεραιώσει το πραγματικά δύσκολο έργο της απόδοσης ευθυνών για κάθε ένα από τα 1300 αγύριστα δάνεια. Είμαστε βέβαιοι ότι, παρά τις δυσκολίες χειρισμού αυτής της τεράστιας σε όγκο υπόθεσης, η Δικαιοσύνη θα επιτελέσει το καθήκον της με επιτυχία» αναφέρει η ανακοίνωση του γραφείου του υπουργού Επικρατείας και προσθέτει: «Ήδη όμως αποκαλύπτονται όλα εκείνα για τα οποία κατ΄ επανάληψη κάναμε λόγο και τώρα πλέον έχουν συγκεκριμένο σχήμα και μορφή και κυρίως έχουν συγκεκριμένα ονόματα, έστω κι αν έχει αποκαλυφθεί μόνο η κορυφή του παγόβουνου.

Η ποινική έρευνα, που θα ακολουθήσει, θ' αποκαλύψει ολόκληρο το παγόβουνο και τότε θα γίνει σε όλους σαφές ότι το "σκάνδαλο της ΑΤΕ" δεν είναι απλά και μόνο ένα οικονομικό σκάνδαλο, αλλά, πρωτίστως και κυρίως, ένα διαρκές, διαχρονικό και καλοσχεδιασμένο πολιτικό σκάνδαλο, που βαρύνει όλους σχεδόν εκείνους που είχαν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας, κατά το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε παραπάνω.

Η ΑΤΕ δεν είναι απλά μια Τράπεζα που χρεοκόπησε. Η ΑΤΕ χρησιμοποιήθηκε επί σειρά ετών ως η δεξαμενή από την οποία οι κατά περίπτωση κρατούντες άντλησαν τα μέσα για την εξυπηρέτηση πολιτικών επιδιώξεων.

Η ΑΤΕ ήταν το όχημα το οποίο χρησιμοποίησαν οι κυριότεροι εκφραστές του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού. Ήταν το σημείο στο οποίο η επιχειρηματικότητα συναντήθηκε με την εγκληματικότητα.

Ήταν τέλος, σε ορισμένες περιπτώσεις, το μαγικό φίλτρο που χρησιμοποιήθηκε έτσι ώστε κάποιοι θεσμοί (Αγροτικοί Συνεταιρισμοί) να καταντήσουν εσμοί».

Η πλήρης δικαστική διαλεύκανση της υπόθεσης και η απόδοση ευθυνών εκεί που πρέπει, αποτελεί δίκαιο αίτημα της Ελληνικής Κοινωνίας, το οποίο τώρα ικανοποιείται, αναφέρει επίσης η ανακοίνωση και καταλήγει: «Τέλος, για όλους εκείνους που δείχνουν να αδημονούν και να απαιτούν από εμάς άμεσες πράξεις κάθαρσης και τιμωρίας, θέλουμε να τονίσουμε ότι όλα όσα πρέπει να γίνουν θα γίνουν στην ώρα τους και με τον σωστό τρόπο. Η Δικαιοσύνη δεν ξεχνά αλλά και δεν πρέπει να ενεργεί βιαστικά και παρορμητικά».

Μετά τη σκληρή ανακοίνωση του Παναγιώτη Νικολούδη, σειρά έχει η δικαιοσύνη να προχωρήσει με ταχύτατους ρυθμούς και όχι μόνο να διαλευκάνει την υπόθεση αλλά να δεσμεύσει τις περιουσίες όλων όσοι εμπλέκονται στο σκάνδαλο, είτε είναι τραπεζίτες, είτε πολιτικοί, είτε ιδιοκτήτες μέσων ενημέρωσης. 

Διαβάστε ολόκληρη την ανακοίνωση που εκδόθηκε από το γραφείο του υπουργού Επικρατείας: 

«Από την Αρχή του άρθρ. 7 του ν.3691/2008 διαβιβάσθηκε στην Εισαγγελία της Αθήνας «Πόρισμα» σχετικά με τις παράνομες χορηγήσεις δανείων από την Αγροτική Τράπεζα σε διάφορα πρόσωπα και φορείς κατά το χρονικό διάστημα από το 2000 μέχρι το 2012.

Με το πόρισμα αυτό και τη σχετική Έκθεση Ελέγχου της Τράπεζας της Ελλάδος τεκμηριώνεται η ποινικά αξιόλογη συμπεριφορά όσων διοίκησαν την ΑΤΕ και όσων παρανόμως έλαβαν δάνεια τα οποία ουδέποτε επέστρεψαν. Για κάποιους από αυτούς ζητήθηκε η δέσμευση περιουσιακών στοιχείων.
Χωρίς καμία αμφιβολία η περίπτωση της ΑΤΕ αποτελεί ένα από τα μεγαλύτερα οικονομικά σκάνδαλα των τελευταίων δεκαετιών, αφού η εν τέλει ζημία του Δημοσίου από την εγκληματική αυτή δραστηριότητα φτάνει τα 5 δισεκατομμύρια Ευρώ.
Το παραπάνω Πόρισμα αφορά δείγμα μόνο του συνολικού αριθμού των παρανόμως χορηγηθέντων και ουδέποτε επιστραφέντων δανείων.
Εμείς ανοίξαμε το δρόμο και τώρα είναι η σειρά της τακτικής Δικαιοσύνης να προχωρήσει στο δρόμο αυτό και να διεκπεραιώσει το πραγματικά δύσκολο έργο της απόδοσης ευθυνών για κάθε ένα από τα 1300 αγύριστα δάνεια.
Είμαστε βέβαιοι ότι, παρά τις δυσκολίες χειρισμού αυτής της τεράστιας σε όγκο υπόθεσης, η Δικαιοσύνη θα επιτελέσει το καθήκον της με επιτυχία.
Ήδη όμως αποκαλύπτονται όλα εκείνα για τα οποία κατ΄ επανάληψη κάναμε λόγο και τώρα πλέον έχουν συγκεκριμένο σχήμα και μορφή και κυρίως έχουν συγκεκριμένα ονόματα, έστω κι αν έχει αποκαλυφθεί μόνο η κορυφή του παγόβουνου.
Η ποινική έρευνα, που θα ακολουθήσει, θ’ αποκαλύψει ολόκληρο το παγόβουνο και τότε θα γίνει σε όλους σαφές ότι το «σκάνδαλο της ΑΤΕ» δεν είναι απλά και μόνο ένα οικονομικό σκάνδαλο αλλά πρωτίστως και κυρίως ένα διαρκές, διαχρονικό και καλοσχεδιασμένο πολιτικό σκάνδαλο, που βαρύνει όλους σχεδόν εκείνους που είχαν την ευθύνη διακυβέρνησης της χώρας, κατά το χρονικό διάστημα που αναφέρθηκε παραπάνω.
Η ΑΤΕ δεν είναι απλά μια Τράπεζα που χρεοκόπησε. Η ΑΤΕ χρησιμοποιήθηκε επί σειρά ετών ως η δεξαμενή από την οποία οι κατά περίπτωση κρατούντες άντλησαν τα μέσα για την εξυπηρέτηση πολιτικών επιδιώξεων.
Η ΑΤΕ ήταν το όχημα το οποίο χρησιμοποίησαν οι κυριότεροι εκφραστές του κρατικοδίαιτου καπιταλισμού. Ήταν το σημείο στο οποίο η επιχειρηματικότητα συναντήθηκε με την εγκληματικότητα.
Ήταν τέλος, σε ορισμένες περιπτώσεις, το μαγικό φίλτρο που χρησιμοποιήθηκε έτσι ώστε κάποιοι θεσμοί (Αγροτικοί Συνεταιρισμοί) να καταντήσουν εσμοί.
Η πλήρης δικαστική διαλεύκανση της υπόθεσης και η απόδοση ευθυνών εκεί που πρέπει, αποτελεί δίκαιο αίτημα της Ελληνικής Κοινωνίας, το οποίο τώρα ικανοποιείται.
Τέλος, για όλους εκείνους που δείχνουν να αδημονούν και να απαιτούν από εμάς άμεσες πράξεις κάθαρσης και τιμωρίας, θέλουμε να τονίσουμε ότι όλα όσα πρέπει να γίνουν θα γίνουν στην ώρα τους και με το σωστό τρόπο. Η Δικαιοσύνη δε ξεχνά αλλά και δεν πρέπει να ενεργεί βιαστικά και παρορμητικά».



www.newsbomb.gr

Aθήνα

Τη βασική φιλοσοφία ότι τις ζημιές μιας τράπεζας δεν πρέπει να τις αναλαμβάνουν οι φορολογούμενοι πολίτες, υπηρετεί το σχέδιο νόμου για εξυγίανση των τραπεζών πουκατατέθηκε την Τρίτη προς ψήφιση στη Βουλή και με το οποίο διασφαλίζονται πλήρως οι εγγυημένες καταθέσεις των πολιτών.
 

Το νομοσχέδιο, με το οποίο θα ενσωματωθεί η κοινοτική οδηγία BRRD στο Εθνικό Δίκαιο, διαρθρώνεται σε 20 κεφάλαια τα οποία ρυθμίζουν τα θέματα της προετοιμασίας των σχεδίων ανάκαμψης και εξυγίανσης σε επίπεδο ιδρυμάτων, την ενδοομιλική χρηματοδοτική στήριξη, θέματα έγκαιρης παρέμβασης, τους στόχους και τα μέσα εξυγίανσης σε επίπεδο τραπεζών, θέματα σε σχέση με τρίτες χώρες, τις ειδικές εξουσίες των αρχών εξυγίανσης, τις αναγκαίες διασφαλίσεις των δικαιωμάτων μετόχων και πιστωτών, τις διαδικαστικές υποχρεώσεις, τις κυρώσεις, τις χρηματοδοτικές ρυθμίσεις για την εξυγίανση (ταμεία εξυγίανσης), κ.α..

Όπως αναφέρεται στην αιτιολογική έκθεση, βασική φιλοσοφία του νομοσχεδίου είναι ότι τις ζημιές μιας τράπεζας δεν πρέπει να τις αναλάβουν οι φορολογούμενοι πολίτες, παρά μόνο ως έσχατο μέσο. Οι ζημιές βαρύνουν πρωτίστως τους μετόχους και μετά τους πιστωτές, όμως κανένας πιστωτής κατά την εφαρμογή των μέτρων εξυγίανσης που προβλέπει το νομοσχέδιο δεν πρέπει να βρεθεί σε δυσμενέστερη θέση να υποστεί μεγαλύτερες ζημιές από αυτές που θα αναλάμβανε αν το ίδρυμα ετίθετο σε εκκαθάριση.

Στο άρθρο 34 διατυπώνονται οι γενικές αρχές που πρέπει να τηρούνται κατά την εφαρμογή της εξυγίανσης και κατά την άσκηση των εξουσιών εξυγίανσης και προβλέπεται η υποχρέωση των αρχών εξυγίανσης να λαμβάνουν κάθε μέτρο για την τήρηση αυτών.

Οι ως άνω γενικές αρχές περιλαμβάνουν την κατά προτεραιότητα συμμετοχή των μετόχων στις ζημιές της εξυγίανσης, η οποία ακολουθείται από εκείνη των πιστωτών, σύμφωνα με την κατάταξη των απαιτήσεων των τελευταίων  στο πλαίσιο των συνήθων διαδικασιών αφερεγγυότητας.

Ακόμη, οι γενικές αρχές της εξυγίανσης υπαγορεύουν την αντικατάσταση του Διοικητικού Συμβουλίου και των ανώτερων διοικητικών στελεχών του υπό εξυγίανση ιδρύματος, εκτός αν η παραμονή τους κρίνεται ενδεικνυόμενη για την επίτευξη των σκοπών της εξυγίανσης, καθώς και την παροχή από αυτούς κάθε απαραίτητες βοήθειας.

Άλλες γενικές αρχές για την εξυγίανση είναι η διασφάλιση της υπαγωγής σε θέση υπόλογου όλων των φυσικών και νομικών προσώπων που τυχόν φέρουν αστική ή ποινική ευθύνη για την αφερεγγυότητα του ιδρύματος, η ίση μεταχείριση πιστωτών ίδιας τάξεως, η πλήρης προστασία των εγγυημένων καταθέσεων, η συμμόρφωση των μέτρων εξυγίανσης με τους κανόνες κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ και η αναλογικότητα της συμμετοχής στα βάρη της εξυγίανσης για κάθε πιστωτή.

Ποιοι δεν «κουρεύονται»

Σύμφωνα με το άρθρο 37 του νομοσχεδίου τα μέτρα εξυγίανσης περιλαμβάνουν:

  • την εντολή μεταβίβασης
  • τη σύσταση μεταβατικού ιδρύματος
  • το διαχωρισμό περιουσιακών στοιχείων
  • την αναδιάρθρωση παθητικού

Το άρθρο 44 για την αναδιάρθρωση παθητικού αναφέρει ρητά πως η αρχή εξυγίανσης δεν ασκεί (δεν κουρεύονται) τις εξουσίες απομείωσης ή μετατροπής όσον αφορά τις ακόλουθες υποχρεώσεις, ανεξαρτήτως αν αυτές διέπονται από το δίκαιο άλλου κράτους μέλους ή τρίτης χώρας

  • τις εγγυημένες καταθέσεις (έως 100.000 ευρώ)
  • τις υποχρεώσεις που καλύπτονται με εξασφάλιση, συμπεριλαμβανόμενων των καλυμμένων ομολόγων και των υποχρεώσεων υπό μορφή χρηματοπιστωτικών μέσων που χρησιμοποιούνται για σκοπούς αντιστάθμισης κινδύνου
  • κάθε υποχρέωση που προκύπτει από την κατοχή περιουσιακών στοιχείων πελατών ή χρημάτων των πελατών, συμπεριλαμβανομένων αυτών που διακρατούν οι Οργανισμοί Συλλογικών Επενδύσεων σε Κινητές Αξίες (αμοιβαία κεφάλαια)
  • κάθε υποχρέωση που προκύπτει από καταπιστευτική σχέση μεταξύ του ιδρύματος  και ενός άλλους προσώπου
  • τις υποχρεώσεις προς ιδρύματα, οι οποίες έχουν αρχική ληκτότητα μικρότερη των επτά ημερών
  • τις υποχρεώσεις που έχουν εναπομένουσα ληκτότητα μικρότερη των επτά ημερών έναντι συστημάτων ή διαχειριστών συστημάτων
  • τις καταθέσεις του ΤΕΚΕ και του Συνεγγυητικού,
  • τις υποχρεώσεις σε οποιονδήποτε από τους εργαζόμενους, τους εμπορικούς πιστωτές, τις φορολογικές αρχές και τα συστήματα εγγύησης καταθέσεων.

Το νομοσχέδιο ξεκαθαρίζει πως σε εξαιρετικές περιστάσεις όταν εφαρμόζεται η αναδιάρθρωση παθητικού η αρχή εξυγίανσης μπορεί να εξαιρεί συνολικά ή εν μέρει ορισμένες υποχρεώσεις από την άσκηση των εξουσιών απομείωσης ή μετρατοπής.

Η εξαίρεση είναι απολύτως αναγκαία και αναλογική προκειμένου να αποφευχθεί μια ευρεία μετάδοση κινδύνου ιδίως όσον αφορά τις επιλέξιμες καταθέσεις φυσικών προσώπων και πολύ μικρών, μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων , η οποία θα διατάρασσε σοβαρά τη λειτουργία και την υποδομή των χρηματοοικονομικών αγορών κατά τρόπο που θα μπορούσε να προκαλέσει μεγάλη αναστάτωση στην οικονομία της Ελλάδας ή της ΕΕ.

Το νομοσχέδιο ξεκαθαρίζει πως η εξαίρεση αυτή μπορεί να εφαρμόζεται είτε για να εξαιρεθεί πλήρως μια υποχρέωση από την απομείωσης, είτε για να περιοριστεί ο βαθμός απομείωσης της.

Θανάσης Κουκάκης

Newsroom ΔΟΛ

Συνεχίζεται η κακοδιαχείριση και η διαφθορά στο Δημόσιο όπως προέκυψε από την ετήσια έκθεση για το έτος 2014 που υπέβαλε ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής. Φαινόμενα ατιμωρησίας και επιεικών ποινών σε σοβαρές πειθαρχικές υποθέσεις

Χρήστος Δεμέτης

Κατά το 2014 κοινοποιήθηκαν στο γραφείο του Γενικού Επιθεωρητή ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης 2203 πειθαρχικές αποφάσεις που εξέδωσαν τα αρµόδια όργανα του στενού δηµοσίου τοµέα και 765 αποφάσεις φορέων του ευρύτερου δηµόσιου τοµέα. Ο ΓΕ∆∆ υπέβαλε 149 ενστάσεις κατά οριστικών αποφάσεων και άσκησε 3 προσφυγές κατά τελεσίδικης πειθαρχικής απόφασης. Πρόκειται για φαινόμενα ατιμωρησίας και επιεικών ποινών σε σοβαρές πειθαρχικές υποθέσεις.

Επίσης, περισσότερα από 2.600.000 ευρώ δεν είχαν δηλωθεί κατά τον έλεγχο πόθεν έσχες δημοσίων υπαλλήλων, που διενεργήθηκε από τους Επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης.

Τα παραπάνω προκύπτουν από την ετήσια έκθεση για το έτος 2014 που υπέβαλε ο Γενικός Επιθεωρητής ∆ηµόσιας ∆ιοίκησης Λέανδρος Ρακιντζής, στον Πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και στην Πρόεδρο της Βουλής Ζωή Κωνσταντοπούλου.

Είναι αξιοσημείωτο ότι ο κ. Ρακιντζής επισημαίνει ότι κατά το έτος 2014 δεν θεσμοθετήθηκαν κάποια μέτρα που θα βοηθούσαν πολύ προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς.

Στην έκθεση περιλαμβάνονται η συνολική ετήσια δραστηριότητά του µε στόχο την καταπολέµηση της διαφθοράς και της κακοδιοίκησης στο δηµόσιο τοµέα, χαρακτηριστικές υποθέσεις που διερεύνησε, νοµοθετικές και οργανωτικές προτάσεις που υπέβαλε, οι σχετικές µε την πειθαρχική του δικαιοδοσία ενέργειες και τα αποτελέσµατα του ελέγχου περιουσιακής κατάστασης ∆ηµοσίων Υπαλλήλων.

Σύμφωνα με την έκθεση ο ΓΕΔΔ άσκησε πειθαρχική δίωξη κατά 22 υπαλλήλων ή λειτουργών του δημόσιου τομέα για διάφορα πειθαρχικά παραπτώματα, επίσπευση της πειθαρχικής διαδικασίας σε 1.827 περιπτώσεις και την παράσταση πολιτικής αγωγής του θιγόμενου φορέα του δημοσίου σε 41 περιπτώσεις.

Οι θεματικές κατηγορίες επί του συνόλου των 1565 υποθέσεων το 2014 αφορούν σε:

-άδειες καταστημάτων υγειονομικού ενδιαφέροντος (54)

-Ασφαλιστικά Ταμεία (21)

-Δημόσια Έργα (75)

-Εκπαιδευτικά (27)

-Λοιπές άδειες λειτουργίας (29)

-Μεταφορές / Επικοινωνίες ( 42)

-Οικονομική διαχείριση / Έλεγχος (426)

-Παραβίαση διοικητικών διαδικασιών ( 211)

-Περιβάλλον ( 49)

-Πολεοδομικά (152)

-Προμήθειες (29)

-Υγεία Πρόνοια / Δημόσια Υγεία (162)

-Υγιεινή / Ασφάλεια εργαζομένων (6)

-Άλλη κατηγορία (282)

Σε 149 περιπτώσεις ο Λέανδρος Ρακιντζής υπέβαλλε ενστάσεις κατά των οριστικών αποφάσεων. Ανάμεσα στις περιπτώσεις είναι και αυτή του ληξιαρχείου Αθηνών με τις παράνομες καταχωρήσεις γέννησης παιδιών. Η υπόθεση είχε αποκαλυφθεί μετά τον εντοπισμό της μικρής Μαρίας σε καταυλισμό Ρομά στην Λάρισα. 

Μια ακόμα υπόθεση είναι αυτή του δυστυχήματος στο αυτοσχέδιο λούνα παρκ του Ελληνικού όπου ένα 13χρονο αγοράκι είχε χάσει την ζωή του.

Σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έκθεσης ελέγχου του ΣΕΕΔΔ για την υπόθεση της νόμιμης λειτουργίας Λούνα Πάρκ σε μισθωμένο χώρο του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης στο οποίο σημειώθηκε την άνοιξη του 2014 θανατηφόρο ατύχημα ανηλίκου, η εγκαλούμενη υπάλληλος δεν εισηγήθηκε, ως όφειλε, τη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης και την αποβολή της από το χώρο της εγκατάστασης παρά το γεγονός ότι δεν είχε χορηγηθεί σχετική άδεια και εξακολουθούσε η μισθώτρια εταιρεία να χρησιμοποιεί το χώρο αν και είχε λήξει η σύμβαση της μίσθωσης.

Κατά της εγκαλουµένης υπαλλήλου ασκήθηκε ποινική δίωξη για παράβαση καθήκοντος κατ’ εξακολούθηση, σύµφωνα µε τα άρθρα 98 και 259 του Ποινικού Κώδικα και διαβιβάστηκε στο αρµόδιο Πταισµατοδικείο για τη διενέργεια προανάκρισης. Επιπροσθέτως, ο ∆ήµαρχος όφειλε να είχε καλέσει την εγκαλούµενη σε απολογία για το πειθαρχικό παράπτωµα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόµους όπως ορίζεται στο εδάφιο γ’ της παρ. 1 του άρθρου 107 του ν.3584/2007, όπως τροποποιήθηκε, συµπληρώθηκε και ισχύει µε τον ν.4057/2012, δεδοµένου ότι το πειθαρχικό παράπτωµα τελέστηκε µετά την έναρξη ισχύος του ν.4057/2012 και όχι για το παράπτωµα της αµέλειας, καθώς και της ατελούς ή µη έγκαιρης εκπλήρωσης του καθήκοντος. Επίσης όφειλε να παραπέµψει την υπόθεση στο αµέσως ανώτερο πειθαρχικό όργανο, την Εκτελεστική Επιτροπή, η οποία µε τη σειρά της όφειλε να είχε παραπέµψει στο αρµόδιο Πειθαρχικό Συµβούλιο δεδοµένου ότι το πειθαρχικό παράπτωµα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόµους επισύρει ποινή που υπερβαίνει τις ποινές που δύναται τόσο αυτός όσο και η Εκτελεστική Επιτροπή δύνανται να επιβάλλουν.

Από τα παράλογα του ελληνικού δημοσίου και η υπόθεση γυναίκας υπαλλήλου στο δήμου της Λάρισας η οποία ενώ εισέπραξε ακόμα και τα έξοδα κηδείας για το θάνατο της μητέρας της παράλληλα συνέχιζε επί 10 ολόκληρα χρόνια να εισπράττει και την σύνταξη.

Παρακάτω παρατίθενται ενδεικτικά μερικές χαρακτηριστικές υποθέσεις:

1. Σε υπάλληλο του Τμήματος Γεννήσεων του Ληξιαρχείου του Δήμου Αθηναίων δεν επιβλήθηκε ποινή για το πειθαρχικό παράπτωμα της παράβασης καθήκοντος κατά τον Ποινικό Κώδικα ή άλλους ειδικούς ποινικούς νόμους. Η υπάλληλος σύμφωνα με τις διαπιστώσεις της έκθεσης επιθεώρησης – ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών – Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) κατά το χρονικό διάστημα 2011-2013 προέβη σε ασυνήθιστα μεγάλο αριθμό εκπρόθεσμων δηλώσεων καταχωρίσεων γεννήσεων παρότι οι γονείς εμφανίζονταν να προβαίνουν σε συμπληρωματικές δηλώσεις γέννησης τέκνων που φέρεται να παρέλειψαν να δηλώσουν κατά την αρχική τους δήλωση, ενώ αυτά είχαν ήδη γεννηθεί κατά το χρόνο της προηγούμενης δήλωσής τους, δηλώθηκαν από τον υπόχρεο και βεβαιώθηκαν από τους μάρτυρες γεννήσεις, μεταξύ των οποίων μεσολαβεί χρονικό διάστημα μικρότερο του έτους ή υπολείπεται του μέσου χρόνου κύησης, δηλώθηκαν γεννήσεις σε διευθύνσεις που φέρεται να έλαβαν χώρα σε ανύπαρκτες ταχυδρομικές διευθύνσεις και σε επαγγελματικά κτίρια που σε καμία περίπτωση δεν αποτελούσαν κατοικίες. Κατά της απόφασης της οικείας Εκτελεστικής Επιτροπής ασκήθηκε ένσταση λόγω παντελούς έλλειψης αιτιολογίας από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ενώπιον του αρμοδίου Πειθαρχικού Συμβουλίου .

2. Στην Αναπληρώτρια Προϊσταμένη της Δ/νσης Οικονομικών του Δήμου Ελληνικού – Αργυρούπολης δεν επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή για το πειθαρχικό αδίκημα της αμέλειας, καθώς και της ατελούς ή μη έγκαιρης εκπλήρωσης του καθήκοντος. Η υπάλληλος, σύμφωνα με Έκθεση Ελέγχου του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών Δημόσιας Διοίκησης (ΣΕΕΔΔ) για την υπόθεση της νόμιμης λειτουργίας Λούνα Πάρκ σε μισθωμένο χώρο του Δήμου Ελληνικού –Αργυρούπολης στο οποίο σημειώθηκε την άνοιξη του 2014 θανατηφόρο ατύχημα ανηλίκου δεν εισηγήθηκε τη διακοπή λειτουργίας της επιχείρησης και την αποβολή της από το χώρο της εγκατάστασης, ως όφειλε, παρά το γεγονός ότι δεν είχε χορηγηθεί σχετική άδεια και εξακολουθούσε η μισθώτρια εταιρεία να χρησιμοποιεί το χώρο αν και είχε λήξει η σύμβαση της μίσθωσης. Κατά της απόφασης του Δημάρχου Ελληνικού – Αργυρούπολης ασκήθηκε ένσταση λόγω παντελούς έλλειψης αιτιολογίας από τον Γενικό Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης ενώπιον του αρμοδίου Πειθαρχικού Συμβουλίου.

3. Σε υπάλληλο του Δήμου Λαρισαίων επιβλήθηκε η πειθαρχική ποινή της προσωρινής παύσης έξι (6) μηνών με πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό αδίκημα της αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας. Η εν λόγω υπάλληλος παραπέμφθηκε να δικασθεί ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Λάρισας, γιατί κατά το χρονικό διάστημα από 01-08-2001 έως 31-10-2011 ενεργώντας με πρόθεση και κατ’ εξακολούθηση έβλαψε το Ελληνικό Δημόσιο με σκοπό να προσπορίσει παράνομα ίδιο οικονομικό όφελος, καθόσον ελάμβανε παράνομα την σύνταξη της θανούσας μητέρας της, προκαλώντας οικονομική ζημία στο ΙΚΑ συνολικού ύψους 77.513,68 Ευρώ. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου λόγω επιβολής επιεικούς ποινής.

4. Σε υπάλληλο του Δήμου Βόλου επιβλήθηκε η ποινή της προσωρινής παύσης έξι (6)μηνών με πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό αδίκημα της αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός ή εκτός υπηρεσίας, καθώς στις 21-09-2013συνελήφθη επ’ αυτοφώρω για κατοχή από κοινού ποσότητας ναρκωτικών ουσιών με σκοπό τη διάθεσή τους. Επίσης στην κατοχή της βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δύο (2) κινητά τηλέφωνα ως μέσα διευκόλυνσης της εγκληματικής δραστηριότητας ενώ μετά από κατ’ οίκον έρευνα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν δισκία ναρκωτικών ουσιών και φωτοαντίγραφα ιατρικών συνταγών του Ν. 3459/2006. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου λόγω επιβολής από το αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο επιεικούς ποινής.

5. Σε υπάλληλο του Δήμου Ξάνθης επιβλήθηκε η ποινή της προσωρινής παύσης δώδεκα (12) μηνών με πλήρη στέρηση αποδοχών για το πειθαρχικό παράπτωμα της αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας, καθώς στις 12/09/2013 εισήλθε σε αρτοπωλείο της περιοχής και με την απειλή όπλου το οποίο έφερε παράνομα μαζί του επιχείρησε να εξαναγκάσει την υπάλληλο να του παραδώσει τις εισπράξεις. Επειδή η υπάλληλος αρνήθηκε και αντιστάθηκε την χτύπησε στο κεφάλι προκαλώντας της σωματική βλάβη. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου λόγω επιβολής από το αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο επιεικούς ποινής.

6. Σε υπάλληλο, Διευθυντή του Κέντρου Υποδοχής Αστέγων του Δήμου Αθηναίων (ΚΥΑΔΑ)του Δήμου Αθηναίων επιβλήθηκε πειθαρχική ποινή προσωρινής παύσης έξι (6) μηνών με πλήρη στέρηση αποδοχών για τα πειθαρχικά αδικήματα α) της αποδοχής οποιαδήποτε υλικής εύνοιας ή ανταλλάγματος για το χειρισμό υπόθεσης από υπάλληλο κατά την άσκηση καθηκόντων του και β) της χαρακτηριστικώς αναξιοπρεπούς ή ανάρμοστης ή ανάξιας για υπάλληλο συμπεριφοράς εντός και εκτός υπηρεσίας. Ο υπάλληλος παραπέμφθηκε από το Δήμαρχο στην Εκτελεστική Επιτροπή, επειδή στις 21/07/2011 συνελήφθη επ’ αυτοφώρω να λαμβάνει το χρηματικό ποσό των 10.000 Ευρώ. Στις 19-07- 2011 ιδιώτης με την ιδιότητα του Γεν. Δ/ντή εταιρείας που συνεργάζεται με το ΚΥΑΔΑ για τη βραδινή σίτιση των αστέγων, συνάντησε τον υπάλληλο με σκοπό να του δώσει σημαντικό χρηματικό ποσό για ευνοϊκή μεταχείριση της εταιρείας του καθώς και για την ευμενή έκβαση της υποβληθείσας ένστασής του σε διαγωνισμό σίτισης των αστέγων. Στην τηλεφωνική τους επικοινωνία συμφωνήθηκε το ποσό των 10.000 Ευρώ καθώς και ο τόπος συνάντησης τους.

Σημειώνεται ότι ο ανωτέρω ιδιώτης ήδη είχε δώσει το ποσό των 7.000 Ευρώ ως αντάλλαγμα για τον ίδιο σκοπό. Ο Γενικός Επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης άσκησε ένσταση ενώπιον του Δευτεροβάθμιου Πειθαρχικού Συμβουλίου λόγω επιβολής από το αρμόδιο Πειθαρχικό Συμβούλιο επιεικούς ποινής.

Περίληψη Εισαγωγής του Γενικού Επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης

Με την παρούσα έκθεση αποτυπώνεται εμπεριστατωμένα η δραστηριότητα και το έργο του του ΓΕΔΔ και των ελεγκτικών μηχανισμών της Δημοσίας Διοίκησης κατά το έτος 2014, που παρακολουθούνται και αξιολογούνται απ’ αυτόν, και προβάλλονται οι δυσλειτουργίες και τα προβλήματα, που ταλανίζουν την Δημοσία Διοίκηση, συμβάλλοντας με τον τρόπο αυτό στην επίλυσή τους.

Και το έτος 2014 δεν θεσμοθετήθηκαν κάποια μέτρα που θα βοηθούσαν πολύ προς την κατεύθυνση της αντιμετώπισης της κακοδιοίκησης και της διαφθοράς, όπως:

1. η θέσπιση κωλύματος εντοπιότητας για υπαλλήλους ή λειτουργούς σε κρίσιμους ή ιδιαίτερους τομείς του κράτους όπως δικαιοσύνη, αστυνομία, λιμενικό σώμα, εφορία/κτηματικές υπηρεσίες, πολεοδομία, επιθεώρηση κλπ., με αποτέλεσμα οι εντόπιοι πολίτες να έχουν ευμενέστερη μεταχείριση απ’ τους ετερόχθονες,

2. η κατανομή των αρμοδιοτήτων και του ανθρώπινου δυναμικού ανά φορέα ή υπηρεσία σύμφωνα με τις πραγματικές ανάγκες και με ορθολογικά κριτήρια (νέα οργανογράμματα με οργανωτική ανάπτυξη που περιλαμβάνει σχεδιασμό και περιγραφή θέσεων εργασίας),

3. η θέσπιση εσωτερικής κινητικότητας του ανθρώπινου δυναμικού, με εναλλαγή στις θέσεις ευθύνης, και με την προϋπόθεση ότι αυτή γίνεται αξιοκρατικά για την καλύτερη λειτουργία της υπηρεσίας και κατά την δικαστική αντιμετώπιση του θέματος να εξετάζεται και το δημόσιο συμφέρον,

4. η ιδιωτικοποίηση εκείνων των τομέων του Δημοσίου, που δεν ανταποκρίνονται στο ρόλο αυτού ως imperium, χωρίς όμως το κράτος να απολέσει σε καμία περίπτωση τον ελεγκτικό ή ρυθμιστικό του ρόλο,

5. η ουσιαστική αξιολόγηση των δημοσίων φορέων και του ανθρώπινου δυναμικού τους, βάσει στόχων που θα τεθούν ως μέρος των στρατηγικών προγραμμάτων που θα καταρτιστούν, από αξιολογητές αναγνωρισμένου κύρους και αμεροληψίας,

6. η μείωση της γραφειοκρατίας με την συνεχή απλούστευση των διαδικασιών και επέκταση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης που ήδη άρχισε να εφαρμόζεται σταδιακά. Χρήσιμο θα ήταν το κράτος να αποκτήσει επιτέλους εμπιστοσύνη στους πολίτες και όχι, στην προσπάθεια του να προστατευθεί, να ορθώνει διάφορα γραφειοκρατικά εμπόδια,

7. η συνεχής ενίσχυση της διαφάνειας της διοικητικής δράσης και μάλιστα ηλεκτρονικά, δια του επιτυχούς προγράμματος «Διαύγεια»,

8. ο αυτοπεριορισμός των συνδικαλιστών στα αμιγώς συνδικαλιστικά τους καθήκοντα,

9. η ενίσχυση των μηχανισμών και συστημάτων ελέγχου και αυτοελέγχου τόσο στην κεντρική όσο και στην τοπική αυτοδιοίκηση, με ουσιαστικότερο και αποτελεσματικότερο έλεγχο από τις Αποκεντρωμένες Διοικήσεις στους ΟΤΑ και στα εξαρτώμενα από αυτούς νομικά πρόσωπα, όπως και η επαρκής χρηματοδότηση των απασχολούμενων εκτός έδρας επιθεωρητών,

10. η τοποθέτηση των υπαλλήλων σε άλλη Υπηρεσία, όταν αυτοί προάγονται, διότι πολλές φορές αδυνατούν να επιβληθούν σε πρώην ισόβαθμους συναδέλφους,

11. το Δημόσιο και τα ΝΠΔΔ καταβάλλουν βάσει δικαστικών αποφάσεων σε τρίτους για αποζημιώσεις τεράστια ποσά για πράξεις ή παραλείψεις από δόλο ή από βαρεία αμέλεια των υπαλλήλων τους κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους. Σύμφωνα με την υπάρχουσα νομοθεσία προβλέπεται κατ’ αναγωγή ο καταλογισμός των καταβληθέντων ποσών στους υπαιτίους υπαλλήλους, αλλά αυτό σπανίως πραγματοποιείται και πρέπει να ενεργοποιηθεί,

12. ως μόνη διέξοδος από την οικονομική και συνακόλουθα δημοσιονομική και κοινωνική κρίση απομένει η οικονομική ανάπτυξη της χώρας , που απαιτεί λήψη μέτρων συνολικά και την κατάλληλη στιγμή και όχι ετεροχρονισμένα, με οικονομικά και όχι πολιτικά κριτήρια και, εφόσον συντρέξουν και άλλες συνθήκες (όπως εργασιακή και κοινωνική ειρήνη, ασφάλεια δικαίου, σε βάθος χρόνου σταθερή φορολογική πολιτική, υγιής συνδικαλισμός, αναπτυξιακά κίνητρα με συνταγματικές εγγυήσεις, πάταξη της φοροδιαφυγής, υγιής ανταγωνισμός και κυρίως πάταξη της γραφειοκρατίας). Τα μέτρα αυτά απαιτούν ισχυρή πολιτική πρωτοβουλία

και συνεχή πολιτική βούληση. Η πάταξη της γραφειοκρατίας και η ασφάλεια δικαίου μπορεί να επιτευχθούν με το ισχύον νομικό καθεστώς, μόνο εφόσον εκκαθαρισθεί η πολυνομία δια της κωδικοποιήσεως των νόμων, περιορισθεί η νομοθέτηση δια τροπολογιών και επισπευσθεί η λειτουργία της δικαιοσύνης, ώστε η απόδοση της δικαιοσύνης να γίνεται εντός ευλόγων ορίων και όχι απλώς ανεκτών.

13. ως πολύ επιμορφωτικό και διαφωτιστικό για τους πολίτες μέτρο, προτείνεται να υποχρεωθούν νομοθετικά οι ΟΤΑ να επεξηγούν δια βραχέων στις πινακίδες των οδών την αιτία της ονοματοδοσίας, ώστε να διαιωνίζεται η ιστορική μνήμη. Με την συνένωση λόγω Καλλικράτη, παρατηρείται, επίσης, το φαινόμενο εντός του ιδίου δήμου να έχουμε οδούς με την ίδια ονομασία και πρέπει, προς αποφυγήν παρεξηγήσεων, κάποιες να μετονομασθούν.

Ομοίως, οι μεγάλες λεωφόροι που αλλάζουν αρίθμηση σύμφωνα με τα όρια των επί μέρους δήμων, πρέπει να αποκτήσουν ενιαία αρίθμηση και ονομασία, όπως π.χ. η Λεωφόρος Κηφισίας.

Εν κατακλείδι, είναι ζωτικό ζήτημα να ανακαλύψουμε και στη χώρα μας όλοι -πολίτες, υπάλληλοι, διοικητικά όργανα και συνδικαλιστικοί φορείς- τις δύο αυτονόητες και θεμελιώδεις έννοιες πάνω στις οποίες στηρίζεται κάθε οργανωμένη κοινωνία και κάθε σοβαρό κράτος:

α) την έννοια της ατομικής ευθύνης, αυτής που δεν θα μας επιτρέπει να κρυβόμαστε πίσω από τους άλλους, που δεν συγχέεται με τις ευθύνες των άλλων, αυτής που εξατομικεύει σε καθένα μας τη φράση του Καζαντζάκη “εσύ θα σώσεις τον κόσμο κι αν δεν σωθεί, εσύ θα φταις” και

β) την έννοια του δημοσίου συμφέροντος, στο οποίο εμπεριέχεται η καλή λειτουργία της Δημόσιας Διοίκησης, που αίρεται πάνω από κάθε ατομικό, τοπικό, κομματικό ή άλλο συμφέρον.

 

news247.gr

Ετοιμος να πληρώσει αδρά για να βγει η Ελλάδα από την Ευρωζώνη φέρεται να ήταν ο Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, σύμφωνα με δημοσιεύματα που θέλουν τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών όχι μόνο να αποδέχεται αλλά και να «ενθαρρύνει» ένα τέτοιο ενδεχόμενο.

Όπως αποκαλύπτουν το “Euractiv” και το “Heard in Europe”, επικαλούμενα “υψηλόβαθμη πηγή” που συνομίλησε πρόσφατα με τον Γερμανό υπουργό Οικονομικών για το θέμα, ο κ. Σόιμπλε έδινε στον Γιάνη Βαρουφάκη και στην κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ το ποσό των 50 δισ. ευρώ για να φύγει συντεταγμένα η Ελλάδα απ' την Ευρωζώνη.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο Σόιμπλε υπέθετε ότι η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ θα ήθελε, λόγω ιδεολογίας, την έξοδο της Ελλάδας από την Ευρωζώνη. Και γι' αυτό «ήταν έτοιμος να βάλει λεφτά στο τραπέζι ώστε να ενθαρρύνει μία τέτοια κίνηση». 

Μάλιστα ο Γερμανός ΥΠΟΙΚ, όπως αναφέρει άλλο δημοσίευμα, του γαλλικού Mediapart, φέρεται να ρώτησε πόσα θέλει η Ελλάδα για να εγκαταλείψει το ευρώ. Μία ερώτηση που είχε γίνει πριν από το δημοψήφισμα.

Σύμφωνα με το «Heard in Europe», ο ίδιος προσδιόριζε το ποσό αυτό στα 50 δισ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται πως τον Σεπτέμβριο του 2011 ο κ. Σόιμπλε είχε κάνει ανάλογη πρόταση και στον τότε υπ. Οικονομικών του Γ. Παπανδρέου, Ευ. Βενιζέλο, όπως είχε αποκαλυφθεί μετέπειτα.

Ο Σόιμπλε δεν ανέφερε απο πού θα προέρχονταν αυτά τα λεφτά. Μέρος του πακέτου ίσως ερχόταν απ' τα κοινοτικά κονδύλια 35 δισ. ευρώ που προορίζονται για τη χώρα ως το 2020, συν τα κέρδη της ΕΚΤ απ' τα ομόλογα.

Η λογική του σχεδίου Σόιμπλε, σύμφωνα με το δημοσίευμα είναι ότι η ευρωπαϊκή ενίσχυση θα δίνονταν στην περίπτωση αποχώρησης με συντεταγμένο τρόπο με τη διαδικασία να συνοδεύεται από στόχους, όπως είχε γίνει με τη διαδικασία ένταξης στην ΟΝΕ.

Imerisia.gr

Έως τις 20 Ιουλίου 2015 (12.00 μ.μ.), θα διαρκέσει η υποβολή αιτήσεων για το νέο πρόγραμμα κοινωφελούς χαρακτήρα για την απασχόληση 2.417 ανέργων σε επιβλέποντες φορείς σε όλη τη χώρα, σύμφωνα με ανακοίνωση που αναρτήθηκε σήμερα στην ηλεκτρονική σελίδα για το ΕΣΠΑ (www.espa.gr).

Το πρόγραμμα παρουσιάζεται στο espa.gr, ενώ οι αιτήσεις υποβάλλονται στον ΟΑΕΔ, μέσω της σελίδας του προγράμματος.

Imerisia.gr

Το τοπίο με τους νέους συντελεστές ΦΠΑ που θα ισχύουν από την προσεχή Δευτέρα ξεκαθαρίζει με εγκύκλιο της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνας Σαββαΐδου.

Ειδικότερα:

Ο κανονικός συντελεστής και ο μειωμένος συντελεστής παραμένουν 23% και 13% αντίστοιχα ενώ ο υπέρ-μειωμένος συντελεστής διαμορφώνεται σε 6%. Η μείωση κατά 30% στα νησιά συνεχίζει να ισχύει και οι συντελεστές διαμορφώνονται σε 16%, 9% και 4%.

Στον μειωμένο συντελεστή 13% συνεχίζουν να υπάγονται τα ακόλουθα προϊόντα:

- κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα από χοιροειδή, προβατοειδή ή αιγοειδή, πετεινούς, κότες, γαλοπούλες και κουνέλια,

- ψάρια, φιλέτα και σάρκα ψαριών, νωπά διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα και από τα μαλάκια (σουπιές, χταπόδια και καλαμάρια),

- γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα,

- φυτά ζωντανά, μοσχεύματα και μπόλια,

- λαχανικά, καρποί και φρούτα βρώσιμα,

- δημητριακά, άμυλα και προϊόντα αλευροποιϊας,

- ελαιόλαδο,

- παρασκευάσματα για τη διατροφή των παιδιών,

- ψωμί

- ζυμαρικά,

- νερά φυσικά,

- φαρμακευτικά προϊόντα,

- καθετήρες, σύριγγες, είδη και συσκευές ορθοπεδικής,

- ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο του Κεφαλαίου 27 του Δασμολογίου,

- είδη για αναπήρους.

Στον κανονικό συντελεστή 23% (από 13%) μετατάσσονται τα ακόλουθα προϊόντα:

- ορισμένα ζωντανά ζώα,

- κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα από βοοειδή, κρέατα και παραπροϊόντα σφαγίων,

- μαλακόστρακα και μαλάκια (εκτός από χταπόδια, σουπιές και καλαμάρια), συκώτια, αυγά και σπέρματα,

- άνθη,

- καφές, τσάϊ, ματέ και μπαχαρικά,

- μαστίχα, πηκτικές και πηκτινικές ενώσεις,

- λάδια (εκτός από το ελαιόλαδο),

- παρασκευάσματα κρεάτων, ψαριών, μαλακίων και μαλακοστράκων,

- ζάχαρη και παρασκευάσματα ζάχαρης,

- κακάο και παρασκευάσματα κακάου,

- παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά, τα αλεύρια, τα άμυλα και το γάλα,

- παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων,

- διάφορα παρασκευάσματα διατροφής,

- ξύδια και υποκατάστατα αυτών,

- απορρίματα βιομηχανιών διατροφής και τροφές για τη διατροφή των ζώων,

- αλάτι και θαλασσινό νερό,

- ορισμένα ραδιενεργά στοιχεία και ισότοπα

- καυσόξυλα,

- λιπάσματα,

- εντομοκτόνα,

- προφυλακτικά,

- σερβιέτες και λοιπά είδη για την υγιεινή της γυναίκας,

- κτηνοτροφικά προϊόντα,

  • ορισμένα είδη για αναπήρους

Ο υπέρ-μειωμένος συντελεστής 6% ισχύει μόνο για τα φάρμακα, τα βιβλία, τις εφημερίδες και τα περιοδικά.

Υπηρεσίες που μετατάσσονται στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23% είναι οι ακόλουθες:

  • Εισιτήρια εκδηλώσεων
  • Τέλη για τη λήψη ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών
  • Υπηρεσίες συγγραφέων και καλλιτεχνών
  • Υπηρεσίες για τη γεωργική παραγωγή
  • Εστίαση
  • Υπηρεσίες γραφείων κηδειών
  • Οι μη απαλλασσόμενες ιατρικές και οδοντιατρικές υπηρεσίες

Λόγω της κατάργησης της σχετικής απαλλαγής, οι υπηρεσίες που παρέχονται από φροντιστήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τα κέντρα εκμάθησης ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών υπάγονται στο συντελεστή 23%.

Όσον αφορά την έναρξη ισχύος των νέων συντελεστών, αυτή είναι η ημερομηνία δημοσίευσης του ν. 4334/2015 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ωστόσο, με την από 16 Ιουλίου 2015 ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών «προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς του ΦΠΑ, το Υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε η εφαρμογή των νέων διατάξεων να ξεκινήσει από τη Δευτέρα 20/7/2015».

Imerisia.gr

Πρώτο θετικό νέο μετά από εβδομάδες από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα. Ο Μάριο Ντράγκι και οι κεντρικοί τραπεζίτες αποφάσισαν να αυξήσουν κατά 900 εκατ.ευρώ της ρευστότητα  προς τις ελληνικές τράπεζες  μέσω ELA. Η ΕΚΤ ικανοποίησε το αίτημα της Τράπεζας της Ελλάδος χορηγώντας πρόσθετη ρευστότητα 900 εκατ. ευρω στις ελληνικές τράπεζες για μία εβδομάδα.

Επίσης, ο Μάριο Ντράγκι, δήλωσε ότι το Eurogroup έχει καλοσωρίσει την έγκριση των προαπαιτουμένων από την ελληνική Βουλή. Η ΕΚΤ είχε διατηρήσει αμετάβλητο το όριο του ELA στα 88,6 δισ. ευρώ, ενώ έχει αυξήσει και κατά 15% περίπου το «κούρεμα» που εφαρμόζει στα ενέχυρα των ελληνικών τραπεζών.

Ο ELA θα αυξηθεί, υπό την προϋπόθεση ότι θα παραμείνει η Ελλάδα μέρος της ευρωζώνης, θα συνεχίσουμε την παροχή ρευστότητας, εξήγησε ο κ. Ντράγκι, ενώ διευκρίνησε απαντώντας σε ερώτηση , ότι η ΕΚΤ δεν αποφασίζει ποια χώρα θα παραμείνει μέλος της Ευρωζώνης.

Η ανάγκη για μια ελάφρυνση του ελληνικού χρέους είναι "αδιαμφισβήτητη", δήλωσε ο πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας (ΕΚΤ) .

Όπως δήλωσε ο πρόεδρος της ΕΚΤ σε συνέντευξη Τύπου από τη Φρανκφούρτη, έχουν αποκατασταθεί οι συνθήκες για περισσότερη έκτακτη χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού ELA μετά τη συμφωνία που επιτεύχθηκε μεταξύ της Αθήνας και της ευρωζώνης.

«Τα πράγματα έχουν αλλάξει τώρα. Είχαμε μια σειρά από ειδήσεις με την έγκριση του πακέτου χρηματοδότησης-γέφυρας, με τις ψηφοφορίες, διάφορες ψηφοφορίες σε διάφορα κοινοβούλια, οι οποίες πλέον αποκατέστησαν τις συνθήκες για αύξηση στον ELA” πρόσθεσε.

Ο Ντράγκι διευκρίνισε πως η σημερινή απόφαση για την αύξηση του ELA είναι συμμετρική προς την απόφαση που είχε ληφθεί προηγουμένως για πάγωμα της έκτακτης χρηματοδότησης. 

Ο ίδιος υπογράμμισε πως η ΕΚΤ συνεχίζει να ενεργεί βάσει της υπόθεσης ότι η Ελλάδα είναι και θα παραμείνει μέλος της ευρωζώνης. 

Imerisia.gr

Σελίδα 78 από 88

Το Evia Kosmos στο Facebook

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ...

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΥΒΟΙΑ ΓΙΑ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ

Κύλιση στην Αρχή
Eviakosmos.gr Designed By HarisPap Istodimiourgies.gr